خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/09/11 - 15:28
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : حوزه ریاست
معاون اجرایی مجلس شورای اسلامی در جشنواره شهید مدرس(ره):

چشم‌انداز جشنواره شهید مدرس(ره) تحقق مجلس تراز انقلاب اسلامی است

معاون اجرایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جشنواره شهید مدرس(ره) به‌دنبال تحقق مجلس تراز انقلابی است، گفت: مأموریت این جشنواره، گفتمان‌سازی ابعاد و شاخص‌های مجلس تراز انقلاب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، علیرضا شریفی معاون اجرایی مجلس شورای اسلامی در چهارمین دوره جشنواره شهید مدرس(ره) که صبح امروز(شنبه، 11 آذر ماه) به مناسبت روز مجلس با حضور دکتر قالیباف در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله مدرس(ره)، گفت: روز مجلس بهانه‌ای برای تجلیل از افراد شایسته‌ای است که همه تلاش خود را برای حل مشکلات مردم گذاشته است. خداوند این لطف را به ما داشته که به صورت مستقیم و غیر مستقیم گره‌گشایی از کار مردم داشته باشیم.



شریفی در ادامه مردمسالاری دینی را اساس و پایه انقلاب اسلامی دانست و افزود: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب، محیط کارمندی محیط شرافت و پاکدامنی است. امروز در بین همکاران ما افرادی هستند که به‌صورت شبانه روزی مشکلات مردم را پیگیری کرده و اگر هر اتفاق خوبی در مجلس و کمیسیون‌ها می‌افتد به دلیل فعالیت این دسته از همکاران است که به نتیجه رسیدن اقدامات نمایندگان را تسهیل می‌کنند.



معاون اجرایی مجلس ضمن تشکر از تلاش‌های همکاران خود در مجلس شورای اسلامی به موضوع جشنواره شهید مدرس(ره) اشاره کرد و ادامه داد: این جشنواره در سه بخش پارلمان، مردم و نخبگان و کارکنان و واحدهای نمونه با 4 رویکرد مطرح شده(شفاف‌سازی، هوشمندسازی، کارآمدسازی و مردمی سازی) در مجلس برگزار شد و تا کنون 200 اثر به مجلس ارسال شده است. چشم‌انداز این جشنواره تحقق مجلس تراز انقلاب اسلامی بوده و مأموریت آن گفتمان سازی ابعاد و شاخص‌های مجلس تراز انقلاب است.



وی در ادامه به بخش پارلمان این جشنواره اشاره کرد  گفت: کمیسیون‌ها، قوانین، اقدامات نظارتی و ایده‌های برتر را در بخش پارلمان مورد بررسی قرار دادیم و در بخش مردم و نخبگان، کتب و مقالات برتر، ایده‌ها و طرح‌های تحولی، اقدامات تحولی برتر و شناسایی بانوان تأثیرگذار را داشتیم.



شریفی با اشاره به سه جایزه که در جشنواره شهید مدرس(ره) اعطا می‌شود، عنوان کرد: جایزه تحول در بخش پارلمان برای دو اقدام و دو طرح تحولی برتر، جایزه ملی برای سه کتاب، سه مقاله و سه پایان نامه برتر و جایزه دباغ برای 5 نفر از زنان مؤثر ملی و یک نفر از زنان مؤثر در عرصه بین‌المللی در نظر گرفته شده است.



معاون اجرایی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: مرکز پژوهش‌های مجلس، دیوان محاسبات، کتابخانه و موزه مجلس و سایر بخش‌های مجلس نیز در برگزاری این جشنواره با ما همکاری کردند که از آنها تشکر می‌کنم./



پایان پیام

  • کد خبر : 372321
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار