خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/11/19 - 16:09
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه
سرویس : حوزه ریاست
در نشست مشترک با دستگاه های اجرایی صورت گرفت؛

پیگیری روند اجرای مصوبات نظارت میدانی نایب رئیس مجلس در استان فارس/نیکزاد:مصوبات را تا حصول نتیجه پیگیری می‌کنیم

نشست نایب رئیس مجلس با مسئولان دستگاه های اجرایی به منظور پیگیری روند اجرای مصوبات سفر وی به بخش های مختلف استان فارس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نشست علی نیک زادثمرین نایب رئیس مجلس شورای اسلامی بعدازظهر امروز (یکشنبه، 19 بهمن ماه) با حضور محمدجواد عسگری نماینده مردم داراب و زرین دشت و فرهاد طهماسبی نماینده مردم نی ریز، استهبان و بختگان در مجلس شورای اسلامی و مسئولان دستگاه اجرایی اعم از سازمان جنگل ها، شرکت ملی گاز، وزارت نفت، وزارت ورزش، راهداری، بانک ملی، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء و فرودگاه به منظور بررسی روند اجرای مصوبات نظارت میدانی در استان فارس، نی ریز، استهبان، بختگان، داراب و زرین دشت برگزار شد.



نیکزاد در جمع بندی مطالب مطرح شده در این نشست، گفت: ما سفری به استان فارس، نی ریز، استهبان، بختگان، داراب و زرین دشت داشتیم که هرکدام از آن ها 14 مصوبه داشته و در مجموع 28 مصوبه مربوط به حوزه هایی همچون میراث فرهنگی، شرکت ملی گاز، قرارگاه خاتم الانبیاء، راهداری و حمل و نقل جاده ای، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، منابع طبیعی، ورزش، بانک ملی، فرودگاه و بهداشت و درمان  بود.



نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برگزاری نشست امروز با این هدف انجام شد که مردم بر این باور باشند سفرهای صورت گرفته به منظور تحقق مطالبات آن ها بوده است.



وی تشکر از دستگاه های اجرایی و طهماسبی و عسگری نمایندگان مجلس حاضر در این نشست، تصریح کرد: براساس پیگیری های صورت گرفته کارها تا حدودی پیش رفته، ضمن اینکه سعی خواهیم کرد مجددا طبق قولی که به مردم داده بودیم هرماه نشستی برگزار کرده و روند اجرای مصوبات سفرها را پیگیری کنیم.



نیکزاد خطاب به مردم یادآور شد: ما هر حرفی که در این سفرها می زنیم قبلا موضوعات مطرح شده را در حد وزیر و معاون وزیر قطعی می کنیم و تا زمانی که آن ها را قبول نداشته باشند یک طرفه صورت جلسه نمی کنیم، بنابراین وقتی موضوعی در انظار و افکار عمومی بیان می شود، دستگاه های اجرایی باید به انجام تعهدات خود پیرامون آن پایبند باشند ضمن اینکه ما مصوبات را تا حصول نتیجه 100 درصدی پیگیری خواهیم کرد.



عسگری: تبدیل دانشکده کشاورزی داراب به مرکز آموزش عالی



محمدجواد عسگری در مورد مصوبات این نشست، گفت: مقرر شد مبلغ 120 میلیارد تومان از محل اعتبارات ماده 56 برای جاده داراب و بندرعباس اختصاص پیدا کند، همچنین مبلغ 71 میلیارد تومان از اعتبارات ملی- استانی برای تکمیل این جاده در نظر گرفته شده است.



نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در بحث ورزشگاه ها قرار شد عملیات تکمیل ورزشگاه شماره 2 در قالب تبدیل چمن آن به چمن مصنوعی و آماده سازی سالن ورزشی آن اجرا شده و چمن ورزشگاه شهر پیر نیز تکمیل شود، همچنین 10 زمین ورزشی فوتسال شامل دبیران، مزایجان، میان ده و شهرستان داراب تکمیل شده و زمین های چمن ورزشی آن ها نیز تکمیل شود.



وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه گردشگری یادآور شد: قرار بر این شد برای هر کدام از تفرجگاه های تنگه رغز داراب، چشمه گلابی، مسجد سنگی، مسجد جامع، آبشار فدامی و قلعه مزایجان مبلغ 2 میلیارد تومان اختصاص داده شود ضمن اینکه خانه سوخکیان کاملا تملک شده و در اختیار میراث فرهنگی و گردشگری قرار گیرد.



وی تصریح کرد: بنابر این شد که مطالعات لازم برای تکمیل جاده قدیم داراب- فسا، منطقه فسا رود، جاده دوراهی دولت آباد- حاجی آباد و جاده گلدشت به فدامی و داراب به مروارید اقدام شود و برای هرکدام مبلغ 20 میلیارد تومان جدای از اعتبارات استانی اختصاص داده شود.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: در حوزه بهداشت و درمان مقرر شد بیمارستان شماره 2 داراب تکمیل و افتتاح شود همچنین برای فرودگاه داراب قرار شد مبلغ 10 میلیارد تومان اعتبار از مجموعه فرودگاه های کشور و 50 میلیارد تومان اعتبار از طریق رئیس سازمان برنامه و بودجه که دستور آن را داده تامین شود.



وی اظهار کرد: در حوزه آب قرار بر این شد مشکل آبرسانی به روستاها و سایر بخش های منطقه تا پایان سال برطرف شود و انتقال آب سد رودبال به داراب و زرین دشت تا پایان سال عملیاتی شود.



نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در این نشست قرار شد دانشکده کشاورزی داراب به مرکز آموزش عالی تبدیل شود همچنین مقرر شد روکش آسفالت جاده کوهستان به رستاق، حاجی آباد به شهر پیر به مزایجان و دبیران به شهر پیر انجام شده و جاده ها و پل های این منطقه عریض شوند.



مصوبات این سفر که در نشست فوق الذکر مورد بررسی قرار گرفت به شرح زیر است:



- با توجه به اینکه 82 کیلومتر از جاده فسا- داراب در دست احداث می باشد، پیگیری لازم توسط نایب رئیس مجلس جهت اخذ هزار و 200 میلیارد ریال سرمایه گذاری (فاینانس) توسط بانک ملی صورت گیرد، همچنین مقرر شد اعتبار 710 میلیارد ریالی پروژه به صورت 100 درصد توسط معاونت برنامه ریزی وزارت راه و شهرسازی تخصیص یابد.



- عملیات فنس کشی اطراف فرودگاه داراب تا آخر سال مالی جاری توسط شرکت فرودگاه های کشور انجام گیرد همچنین لکه گیری و تطویل باند نیز تا آخر سال مالی جاری انجام گیرد.



- پیگیری لازم توسط نماینده داراب و زرین دشت جهت برقراری پرواز خط هوایی شرکت آسمان از فرودگاه داراب در سال آینده صورت گیرد.



- پیگیری لازم توسط نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس جهت تخصیص اعتبار تکمیل و تطویل باند در سال 1400 توسط شرکت فرودگاه های کشور صورت گیرد.



- ظرف مدت یک هفته، جلسه ای با حضور نایب رئیس مجلس، نمایندگان وزارتخانه های نیرو، نفت (شرکت ملی گاز) و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) تشکیل و تصمیم گیری نهایی جهت ادامه عملیات اجرایی احداث پتروشیمی توسط قرارگاه خاتم یا واگذاری آن صورت گیرد.



- مبلغ 100 میلیارد ریال اعتبار از منابع استانی جهت تکمیل پروژه های آبرسانی شهرستان داراب توسط استانداری تخصیص یابد.



- گازرسانی به مجموعه روستاهای فسارود فورگ و مزایجان تا پایان سال به اتمام رسیده و عملیات اجرایی مجموعه روستاهای کوهستان و چمن مروارید آغاز گردد.



- اعتبارات بیمارستان در دست احداث توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به صورت 100 درصد تخصیص یافته و پیگیری لازم توسط نماینده شهرستان جهت تخصیص اعتبار از منابع دیگر صورت گیرد.



- موضوع ثبت جهانی مجموعه داراب گرد در دستورکار وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قرار گیرد.



- وزارت میراث فرهنگی نسبت به پرداخت تسهیلات به میزان 70 درصد جهت پروژه هایی که 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارند اقدام نماید.



- وزارت میراث فرهنگی حداکثر تا پایان سال جاری نسبت به خرید خانه سوخکیان اقدام نموده، این مجموعه را جزء آثار فرهنگی ثبت نماید.



- روکش آسفالت حاجی آباد به مزایجان به طول 12 کیلومتر انجام شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 313515
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار