خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/09/07 - 11:41
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : حوزه ریاست
استاندار اردبیل در تشریح نشست نایب رئیس مجلس در خصوص پایدارسازی گاز استان اردبیل:

پروژه جدید گازرسانی به اردبیل طی سه ماه آینده کلید می‌خورد/ در نحوه محاسبه تعرفه گاز واحدهای تولیدی تجدید نظر می‌شود

استاندار اردبیل در تشریح نشست امروز نایب رئیس مجلس با مدیرعامل شرکت گاز برای پایداری سازی گاز استان، گفت: پروژه جدید گازرسانی به استان اردبیل طی سه ماه آینده با انجام مطالعات کلید می‌خورد.

سیدحامد عاملی استاندار اردبیل در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح نشست امروز خود به ریاست نیکزاد نایب رئیس مجلس که با حضور چگینی مدیرعامل شرکت گاز برگزار شد، گفت: در این جلسه در خصوص پایدارسازی گاز استان اردبیل بحث و بررسی صورت گرفت. با توجه به اینکه اردبیل در انتهای خط لوله گازکشی کشور قرار دارد و از استان‌های سردسیر محسوب می شود در زمان پیک مصرف گاز، استان با چالش هایی مواجه می شود.



استاندار اردبیل با بیان اینکه به همین دلیل نباید اجازه دهیم که قطعی گاز در استان موجب چالش های اجتماعی شود، تصریح کرد:  به ویژه در حوزه تأمین گاز تولید و کشاورزی قطعی گاز آسیب‌های جدی به محصولات کشاورزی به ویژه محصولات گلخانه‌ای ایجاد می کند.



وی ادامه داد: در جلسه امروز سناریوهای مختلف در خصوص پایدارسازی گاز استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت. یکی از مواردی که می تواند در تامین گاز پایدار استان مثمرثمر باشد پروژه جدید گازرسانی به استان بود که باید ظرف 3 ماه آینده مطالعات آن انجام شده و  عملیاتی شود.



وی افزود: یکی دیگر از موضوعات مطروحه در نشست امروز، مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان اردبیل بود که مربوط به تامین گاز بزرگ‌ترین گلخانه شمال استان اردبیل می‌شد که در این نشست در خصوص نحوه تامین گاز آن مورد بحث قرار گرفت تا عملیات گازرسانی از گرمی به پارس آباد و از پارس آباد به اصلاندوز انجام شود. این پروژه طی هفته آینده تجهیز کارگاه خواهد شد و فاز دوم آن نیز با حضور پیمانکار کار خود را آغاز خواهد کرد.



عاملی تاکید کرد: موضوع بعدی که در نشست امروز مطرح شد گاز مصرفی واحدهای تولیدی بود که به خاطر ابلاغیه سال گذشته وزارت صمت برخی از واحدهای تولیدی در صدور تعرفه با مشکل مواجه شده بودند که مقرر شد با توضیحات مدیرعامل شرکت گاز کشور نحوه محاسبه گاز واحدهای تولیدی با نظر دیوان محاسبات و سازمان برنامه مورد تجدیدنظر قرار گیرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 352693
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار