خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/09/23 - 16:38
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : حوزه ریاست
رئیس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی با اشاره به جشنواره  شهید مدرس مطرح کرد

پرداختن به دستاوردهای مجلس به جای مراسم‌های تشریفاتی/ تقدیر از ایده برتر 2 نماینده در جشنواره شهید مدرس

رئیس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی گفت: امسال برای نخستین بار در جشنواره  شهید مدرس تلاش شد به جای برگزاری مراسم های تشریفاتی دستاوردهای مجلس به ملت ایران معرفی شود.

بابک نگاهداری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،  با اشاره به برگزاری  اولین دوره جشنواره شهید مدرس تاکید کرد: در هفته بزرگداشت مجلس مصادف با ایام شهادت آیت الله سید حسن مدرس امسال برای نخستین بار جشنواره شهید مدرس در ابعاد گسترده برگزار شد و به جای برگزاری مراسم های تشریفاتی تلاش شد دستاوردهای مجلس یازدهم به ملت شریف ایران معرفی شود و به ۳ طرح برتر مردمی توسط رئیس محترم مجلس هم لوح تقدیر و جایزه اعطا شد و جزو اولویت‌های پژوهشی مرکز پژوهش‌ها قرار گرفته است.



وی افزود: در بخش مردمی این جشنواره ایده های عملیاتی خوبی برای کمک به برنامه تحولی مجلس و تحقق رویکردهای چهارگانه کارآمدسازی، هوشمندسازی ،مردمی سازی و شفاف سازی از گروه‌های مرجع و نخبگانی اعم از اندیشکده‌ها، پژوهشگاه‌ها، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و گروه‌های اندیشمند مردمی اخذ شد و مقرر گردید با کمک مرکز پژوهش‌ها از این ظرفیت در راستای شعار مردمی سازی بهره‌گیری شود.



نگاهداری ادامه داد: در بخش همکاران و کارکنان سازمان اداری و پشتیبانی مجلس هم اتفاقات خوبی را برای نخستین بار در  جشنواره شهید مدرس شاهد بودیم و بیش از ۱۲۰ ایده به دبیرخانه جشنواره شهید مدرس واصل گردید و داوری شد. که نشان از همراهی خوب بدنه و ظرفیت بالای ایشان در کمک به برنامه‌های تحولی مجلس دارد. همچنین در راستای هوشمندسازی از ۹ سامانه مردمی و ستادی رونمایی شد.



وی تصریح کرد: در نامه ای از سوی حوزه ریاست مجلس خطاب به نمایندگان درخواست شده بود تا اید‌ه‌های خود را پیرامون شاخص‌ها و اقدامات مبتنی بر تحول فرآیندها و ساختارهای داخلی مجلس یازدهم ارائه نمایند.  که از میان ایده ها و طرح های ارسالی به دبیرخانه جشنواره ۲ طرح به انتخاب هیئت داوران حائز رتبه برتر شناخته شد 











اهداء لوح تقدیر به نمایندگان


مشاور و رییس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: هر دو ایده برتر در راستای برنامه‌های تحولی مجلس یازدهم بوده و امید است هر چه زودتر شاهد تحقق و اجرایی شدن این جنس اید‌ها باشیم. عنوان ایده‌های برتر عبارتند از:1-  مدیریت جامع شهری و روستایی و تقویت پارلمان محلی که توسط جناب آقای ابوالفضل ابوترابی نماینده محترم نجف آباد مطرح شده است و هدف از آن تمرکز زدایی و افزایش اختیارات پارلمان‌های محلی عنوان گردیده است. این طرح دارای ۵۰۰۰ صفحه اسناد پشتیبان بوده و در آن الگوی پارلمان محلی ۱۸ کشور مورد مطالعه قرار گرفته است. 2- الگوی نظارت کمیسیون فرهنگی که  توسط جناب آقای غلامرضا منتظری نماینده محترم گرگان و آق قلا ارائه گردیده و این طرح به دنبال تقویت رویکرد نظارتی مجلس یازدهم بوده و قرار است نمونه این الگو ابتدا در کمیسیون فرهنگی پیاده‌سازی شود و ان شاء الله بتواند در سایر کمیسیون‌های تخصصی هم تسری پیدا کند.











اهداء لوح تقدیر به نمایندگان


وی در پایان ابراز امیدواری کرد: در دوره‌های بعدی جشنواره شهید مدرس شاهد تعامل هر چه بیشتر نمایندگان محترم برای تحقق رویکردهای تحولی مجلس باشیم و بتوانیم گفتمان مجلس تراز انقلاب اسلامی را نزد افکار عمومی و ملت شریف ایران تقویت نماییم./



پایان پیام

  • کد خبر : 309836
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار