خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/03/09 - 19:04
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : حوزه ریاست
دکترلاریجانی در مراسم افتتاح مجموعه ورزشی شهدای پیامبر اعظم شهر قم:

پایین بودن سهم استان قم از سرانه ورزشی کشور/ضرورت توسعه اماکن ورزشی در استان

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به پایین بودن سهم استان قم از سرانه ورزشی کل کشور، بر ضرورت توسعه این حوزه توسط وزارت ورزش و جوانان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز (پنجشنبه، 9 خردادماه) در مراسم افتتاح مجموعه ورزشی پیامبر اعظم (ص) با اشاره به اهمیت و ضرورت توسعه فضا و اماکن ورزشی در کشور به ویژه استان قم، گفت: با اجرا و افتتاح این پروژه ها، زمینه برای فعالیت های ورزشی مردم و جوانان و افزایش سلامت جامعه محقق می شود.



نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به روند مثبت و رو به رشد پروژه های ورزشی در استان قم، افزود: خوشبختانه پروژه های مهم و ارزشمندی در حوزه خدمات اجتماعی با سرعت و کیفیت خوبی عملیاتی و به سرانجام رسیده است و اینگونه اماکن فضای مفرح و سالمی را برای جوانان ایجاد می کند.



رئیس مجلس شورای اسلامی با تقدیر از عملکرد رضایت ورزش و جوانان در توسعه اماکن ورزشی در استان ها، گفت: این وزارتخانه در چند سال اخیر پروژه های خوبی را در استان ها و شهرستان ها دنبال کرده، قطعا این رویکرد بسیار لازم و ضروری است.



دکترلاریجانی با اشاره به تصویب قوانین حمایتی برای توسعه فضاهای ورزشی در مجلس، افزود: در برنامه ششم توسعه کل کشور، کمک های مختلفی برای توسعه فعالیت های ورزشی در نظر گرفته شد که یکی از این موارد اختصاص سهمی از درآمدهای حاصل از مالیات بر ارزش افزوده برای گسترش سرانه ورزشی در استان ها بود.



نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سرمایه گذاری در حوزه ورزش امری ضروری است، تصریح کرد: البته سهم استان قم از سرانه ورزشی نسبت به استان های دیگر بسیار پایین بوده از این رو وزارت ورزش و جوانان باید در جهت افزایش سهم استان قم اقدام کند البته در سال های اخیر اقدامات خوبی در استان قم از جمله واگذاری طرح های نیمه تمام ورزشی به بخش خصوصی صورت گرفته از این رو قطعا سرمایه گذاری مردمی در بخش های مختلف از جمله حوزه ورزش امر مناسبی بوده و باید این مسیر دنبال شود.



رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و مشکلات صورت گرفته، باید زمینه سلامت و تندرستی مردم بیش از گذشته مورد توجه و حمایت قرار گیرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 281517
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار