خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/11/28 - 20:55
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه
سرویس : حوزه ریاست
در جلسه جمع بندی نظارت میدانی از 5 شهرستان استان فارس مطرح شد

نیکزاد: مسئولان باید جهاد تبیین را در دستورکار قرار دهند/ علیزاده: ضرورت استقرار ادارات دولتی در شهرستان بیضا/ فروردین: گازرسانی به مناطق محروم دارای اولویت است/خضریان: مردم باید طعم عدالت خواهی را در میدان عمل بچشند

نشست جمع بندی بازدید نظارتی از 5 شهرستان استان فارس با حضور جمعی از نمایندگان و مسئولان اجرایی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نشست جمع بندی بازدید نظارتی یک روزه علی نیک زادثمرین نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به استان فارس شامگاه (پنجشنبه، 28 بهمن ماه) در سالن جلسات استانداری فارس با حضور جمعی از نمایندگان و مسئولان اجرایی برگزار شد.



ابتدا علی نیکزاد ثمرین با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری، گفت: ایشان چندین بار بر اهمیت جهاد تبیین تاکید کردند اما متاسفانه مسئولان در این راستا اقدامی انجام ندادند از این رو پرداختن به این امر باید در دستورکار افراد قرار بگیرد.



نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در سفرهای استانی به هیچ عنوان در امور استان ها دخالت نمی شود، برخی نمایندگان دستگاه های اجرایی در این جلسات حضور داشته و تلاش می کنیم با همگرایی و مطابق فرمایشات علما گره از افکار مردم باز شود.



وی با اشاره به اظهارات استاندار فارس در خصوص موضوعات مختلف، تصریح کرد: با تفویض اختیار موافق هستم زیرا در زمانی که مسئولیت وزارتخانه برعهده داشتم این مهم را اجرایی کردم.



در ادامه محمدهادی ایمانه، استاندار فارس با اشاره به سفرهای استانی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت: آقای نیکزاد و نمایندگان همراه وی وظیفه ای برای انجام چنین سفرهایی ندارند اما با اقداماتشان درس مدیریتی می دهند و سفرهایشان اثرگذار است.



وی با اشاره به اینکه استان فارس دارای 32 شهرستان،126 شهر و بیش از 80 بخش است، اظهار کرد: این استان 6.4 جمعیت کشور و 7.2 مساحت کشور را تشکیل می دهد.



ایمانیه افزود: مسائل مختلفی در استان وجود دارد که باید به آن ها توجه شود؛ به عنوان مثال زیرساخت های شهرک های صنعتی فراهم نیست و امکانات به شهرک ها نرسیده است.



استاندار فارس با اشاره به وضعیت گردشگری این منطقه، تصریح کرد: رهبر انقلاب در سفر به استان تاکید کردند گردشگری می تواند استان فارس را خودکفا اداره کند لذا باید در این راستا همه مسئولان تلاش کنند؛ گردشگری سلامت در استان فارس توانسته موجب ارزآوری برای کشور شود.



ایمانیه خاطرنشان کرد: مسائلی مانند افزایش اختیار استان ها، توجه به پیش بینی راهکار برای مواجهه با خشکسالی ها و تامین آب از خلیج فارس از دیگر موضوعاتی است که باید به آن ها توجه شود.



براساس این گزارش محسن علیزاده، نماینده مردم بیضا و سپیدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت ها و کاستی های حوزه انتخابیه اش، گفت: منطقه بیضا دارای فرودگاه بوده و به خطوط ریلی و آزادراهی نزدیک است از این رو ایجاد منطقه ویژه اقتصادی و همچنین گردشگری دارای اهمیت است.



وی تصریح کرد: 700 هکتار از اراضی محیط زیست در حال آزادسازی و واگذاری به منابع طبیعی است لذا می توان از این منطقه برای ایجاد شهر جدید استفاده کرد.



علیزاده با اشاره به اینکه تکمیل راه صدرا به بیضا یکی از دغدغه های مردم است، بیان کرد: در این میان استقرار ادارات در شهرستان بیضا نیز از دیگر درخواست های مردم محسوب می شود.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم، افزود: راه های روستایی حوزه انتخابیه بیضا و سپیدان دارای مشکلات متعددی است که در این راستا دستگاه های متولی باید اقدامات لازم را انجام دهند.



علیزاده گفت: پیست پولاد کف ظرفیت گردشگری استان فارس و سپیدان محسوب می شود لذا مسیر دسترسی به این ظرفیت گردشگری باید توسعه یابد.



این گزارش می افزاید محمدمهدی فروردین نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند، قیر و کارزین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه اش، گفت: کشاورزی یکی از مهم ترین مشاغل مردم حوزه انتخابیه ام محسوب می شود از این رو تخصیص حقآبه برای 2 هزار هکتار از اراضی شهرستان قیر می تواند اقدام قابل تاملی باشد.



وی تصریح کرد: گازرسانی به مناطق محروم در حوزه انتخابیه و رفع مشکل تامین آب شرب از دیگر دغدغه های مردم به شمار می رود.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم، ادامه داد: راه های مواصلاتی فیروزآباد، فراشبند، قیر و کارزین دارای وضعیت مناسبی نیست و متاسفانه شاهد تلفات انسانی هستیم از این رو دستگاه های متولی باید برای رفع مشکلات این حوزه از هیچ تلاشی دریغ نکنند.



همچنین محمدرضا رضائی کوچی نماینده مردم جهرم و خفر در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از وضعیت راه های مواصلاتی استان فارس، گفت: متاسفانه این استان از حیث تصادفات جاده ای در ردیف های بالای جدول قرار دارد که اصلا خوب نیست.



وی با اشاره به اینکه ارتباط وزارت راه و شهرسازی حدود 20 میلیارد تومان است، تصریح کرد: این میزان اعتبار برای نگهداری راه های موجود کم است از این رو حتی نمی توان مسیرهای جدید پیش بینی کرد.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: این مهم در حالی است که 3 هزار نقطه حادثه خیز در کشور وجود دارد که با چنین اعتبارات و امکاناتی نمی توان شرایط را برای توسعه راه ها ایجاد کرد؛ براین اساس می توان مطابق قانون برخی از پروژه ها را با شرایط تهاتر به طرق مختلف اجرایی کرد.



در ادامه نشست جمع بندی بازدید نظارتی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از 5 شهرستان استان فارس، علی خضریان نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در قوه مقننه، گفت: مجلس باید حرف جریان انقلابی را عملیاتی کند که در این راستا پیاده سازی عدالت یکی از این موارد محسوب می شود؛ تحقق این مهم به معنای رسیدن به آرمان های انقلاب اسلامی است.



وی تصریح کرد: ظرفیت عدالت خواهی در مجلس یازدهم پر رنگ تر شده زیرا برخلاف مجالس قبلی که عموما نمایندگان خود را نماینده حوزه انتخابیه می دانستند، اکنون نمایندگان براساس قانون خود را نماینده همه مردم ایران می دانند و براین اساس در مناطق مختلف کشور حضور پیدا می کنند تا مشکلات مردم برطرف شود.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تصریح کرد: عدالت خواهی در دیدگاه دولت نیز برهمین اساس است؛ عموما اعتبارات در وزارتخانه ها متمرکز است از این رو این سفرها موجب می شود اعتبارات در خدمت استان ها قرار بگیرد.



خضریان افزود: تفاوتی نمی کند در مجلس یا دولت و یا حتی خارج از قوا باشیم اما اگر قلبمان برای کارآمد سازی جریان انقلابی می تپد باید از هیچ تلاشی دریغ نکنیم؛ کارآمدی دولت سیزدهم نیز به معنای کارآمدی جریان انقلابی است.



نماینده مردم تهران در مجلس، گفت: امروز در سفر به شهرستان قیرمشاهده کردم علیرغم اینکه سد در این منطقه وجود دارد اما مردم از حداقل آب آشامیدنی برخوردار نیستند که باید در راستای حل این مهم اقدام شود تا مردم طعم تحقق عدالتخواهی را در میدان عمل بچشند./



پایان پیام  

  • کد خبر : 337234
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم