خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/03/11 - 23:57
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : حوزه ریاست
با هدف نظارت میدانی از پروژه‌های عمرانی؛

نیکزاد وارد شهر یزد شد/ بررسی موانع اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان یزد

نایب رئیس مجلس در ادامه سفر نظارتی خود وارد شهر یزد شد و از پروژه‌های عمرانی این شهر بازدید و در جریان روند پیشرفت کار آنها قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، علی نیکزاد ثمرین شامگاه امروز (چهارشنبه ۱۱ خرداد ماه) جهت نظارت میدانی از پروژه های عمرانی و خدماتی، وارد شهر یزد شد و مورد استقبال مسئولان استانی قرار گرفت.



نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در بدو ورود به یزد، از محور یزد-طبس بازدید کرده و در جریان میزان پیشرفت عملیات و اعتبارات لازم برای تکمیل آن قرار گرفت.



بر اساس این گزارش محور یزد- طبس در سه قطعه جهت تسهیل در تردد و کاهش زمان سفر بین استان‌های جنوبی، مرکز کشور و استان خراسان، کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای خصوصا برخوردهای رخ به رخ و نیز کاهش مصرف سوخت و آلودگی در دست ساخت است. همچنین عملیات اجرایی قطعه دوم کمربندی زارچ- اشکدز با ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است.



نایب رئیس قوه مقننه کشورمان در دومین برنامه نظارتی خود از شهر یزد از طرح توسعه شرکت تعاونی تولیدی نخ سیرینگ یزد بازدید کرد. این شرکت در راستای حمایت از اشتغال استان و بهبود وضعیت معیشتی اهالی شهرستان‌های یزد، اشکذر و سایر شهرهای اطراف، با افزایش تولید طی سالیان اخیر، هم اکنون با تعداد ۷۵۰ نفر پرسنل شاغل مستقیم و ۳۰۰۰ نفر بصورت غیرمستقیم و ظرفیت تولید ۷۲۱۰۰ تن انواع نخ در سال، به عنوان یکی از مهمترین قطب‌های نساجی خاورمیانه مطرح شده است.



نیکزاد در ادامه برنامه های نظارتی خود، شامگاه چهارشنبه (۱۱ خردادماه) در جلسه "شورای مسکن استان یزد" با حضور مهران فاطمی استاندار، محمدصالح جوکار نماینده مردم شهر یزد و سایر اعضای شورای مسکن شرکت کرد.



در ابتدای جلسه گزارشی از وضعیت اجرای پروژه های مسکن سازی این استان ارائه شد که مطابق با آن ۱۰۸ هزار و ۲۰۶ متقاضی برای دریافت مسکن ثبت نام کردند که از این میزان حدود ۴۷ هزار و 500 نفر حائز شرایط بودند و سایرین در حال پالایش هستند.



طبق این گزارش، زمین مورد نیاز به صورت کامل در تمامی شهرها به تعداد متقاضی تامین شده است. سهمیه استان یزد از محل ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی، ۵۳ هزار و ۹۸۴ نفر است؛ همچنین در این گزارش، مشکلات موجود در جهت ساخت واحد های مسکونی مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.



از جمله مشکلات و موانع پیش روی ساخت واحدهای مسکونی می‌توان به عدم پاسخگویی اداره ثبت اسناد و املاک یزد نسبت به استعلام ‌های مالکیت شخصی متقاضیان مسکن توسط اداره کل راه و شهرسازی، پرداخت حق الثبت دفاتر ثبت اسناد رسمی برای ترهین زمین نزد بانک عامل در زمان انعقاد قرارداد مشارکت مدنی، هزینه‌های بیمه پروژه‌های نهضت ملی مسکن و نیز مالیات‌های آماده سازی، محوطه سازی، زیربنایی، روبنایی و ساخت مسکن و نحوه و میزان تسهیلات و زیرساخت آب، برق و گاز واحدهای مسکونی احداثی طرح نهضت ملی، اشاره کرد و در نهایت نایب رئیس مجلس شورای اسلامی پس از بررسی ابعاد موضوعات و استماع نظر مسئولان اجرایی، قول مساعد برای پیگیری در جهت رفع موانع را داد./



پایان پیام

  • کد خبر : 343211
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم