خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/05/03 - 19:05
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
سرویس : حوزه ریاست

نیکزاد بعد از نشست با مسئولان اجرایی از تعیین تکلیف چند پروژه مهم ناتمام در کشور خبر داد

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست با مسئولان دستگاه های اجرایی آخرین وضعیت احداث محور سربند به مشکین شهر، پروژه فاضلاب شهرهای سوسنگرد و هویزه، راهکارهای حل مشکلات زیربنایی شهر زنجان و آخرین وضعیت مشکلات شهرستان های نور و محمودآباد را پیگیری کرد.

علی نیک زادثمرین در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به نشست با مسئولان اجرایی دستگاه‌ها در خصوص بررسی آخرین وضعیت احداث محور سربند به مشکین شهر، گفت: در این نشست که عباس جهانگیرزاده نماینده مردم پارس آباد، بیله سوار و اصلان دوز در مجلس نیز حضور داشت مقرر شد شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور نسبت به رفع مسدودی حساب خود حداکثر تا یک هفته اقدام نماید، همچنین مقرر شد پس از رفع مسدودی حساب توسط شرکت ساخت، بانک ملت نسبت به تصویب و پرداخت تسهیلات 1500 میلیارد ریالی ماده 56 برای این طرح اقدام نماید. از طرفی مقرر شد با توجه به قول رئیس جمهور محترم به مردم در سفر استانی نسبت به این پروژه تضمین نامه برای تسهیلات ماده 56 توسط سازمان برنامه و بودجه صادر شود.



نایب رئیس مجلس در خصوص نشست بررسی آخرین وضعیت فاضلاب سوسنگرد، گفت: در این نشست که برخی مسئولان اجرایی حضور داشتند مقرر شد شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور مستندات و توجیهات فنی و اقتصادی این طرح را به بانک پاسارگاد ارائه کند. همچنین مقرر شد بانک پاسارگاد در قالب قرارداد سرمایه گذاری در این حوزه سرمایه گذاری نماید، بدین منظور جلسه ای فیمابین شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و بانک پاسارگاد تشکیل می شود و جناب آقای اختیار به عنوان نماینده در جلسه حاضر می شود.



وی همچنین با اشاره به جلسه بررسی راهکارهای حل مشکلات زیربنایی شهر زنجان افزود: در این نشست که برخی از مسئولان اجرایی و نمایندگان شهر زنجان در مجلس نیز حضور داشتند مقرر شد سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور جهت آسفالت معابر 1200 تن قیر در اختیار شهرداری زنجان قرار دهد و همچنین یک دستگاه نردبان 64 متری حداکثر تا 6 ماه آینده در اختیار شهرداری زنجان قرار گیرد.



نیکزاد ثمرین ادامه داد:  مقرر شد شرکت بازآفرینی شهری ایران 600 تن قیر جهت آسفالت معابر هدف در اختیار شهرداری زنجان قرار دهد و از طرفی پیرو مذاکره تلفنی با  آقای ندائی وزارت، میراث فرهنگی و گردشگری جهت تکمیل پروژه سبزه میدان نسبت به پرداخت تسهیلات 12 درصدی به میزان 70 درصد مبلغ پروژه به شهرداری زنجان اقدام کند، بدین منظور جلسه ای فیمابین شهرداری زنجان و اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری این استان حداکثر تا 10 روز آینده تشکیل می شود.



وی افزود: همچنین در این نشست مقرر شد جناب آقای درخشنده عضو هیات مدیره بانک شهر با سفر به شهر زنجان و تشکیل جلسه با شهردار زنجان راهکارهای مشارکت بانک شهر در پروژه های این شهر را بررسی و صورت‌جلسه کند و جهت مشکلات دهیاری ها حداقل 5 دستگاه ماشین آلات عمرانی و حداقل 5 دستگاه ماشین خدماتی از طریق مشارکت در اختیار دهیاری ها قرار دهند.



نایب رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به جلسه بررسی آخرین وضعیت مشکلات شهرستان های نور و محمودآباد، گفت: در این نشست که برخی از مسئولان اجرایی و همچنین ولی الله فرزانه نماینده مردم محمودآباد و نور در مجلس نیز حضور داشتند مقرر شد جهت تامین آب شرب و حفر چاه و جمع آوری آب با تشکیل جلسه ای فیمابین مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان و فرماندار محترم شهرستان، نیازهای شهرستان در قالب صورتجلسه به شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ارسال نمایند، شرکت آب و فاضلاب حداقل مبلغ 140 میلیارد ریال از محل تنش آبی مساعدت خواهد کرد. همچنین مقرر شد صدور مجوز ماده 23 طرح بلندمدت آبرسانی به شهرستان های نور و محمودآباد از سد هراز از سازمان برنامه و بودجه پیگیری شود.



نیکزاد ثمرین بیان کرد: در ادامه این نشست مقرر شد جهت تکمیل پست 63.20 روستای قلیرد به شهرک صنعتی شهدای محمودآباد پیگیری لازم از شرکت شهرک های صنعتی برای تخصیص زمین و ایفای سهم خود (60 درصد توسط شهرک صنعتی و 40 درصد توسط توانیر) انجام شود و نیز مقرر شد موضوع احداث نیروگاه 500 مگاواتی محمودآباد با مشارکت بانک پاسارگاد (شرکت انرژی پاسارگاد) توسط معاونت محترم امور برق و انرژی وزارت نیرو تا حصول نتیجه پیگیری شود.



وی ادامه داد: همچنین مقرر شد جهت حل مشکلات طرح روستایی بیشه کلا و مجتمع اکباتان، مدیرعامل محترم شرکت اکباتان در ماه جاری به این شهرستان سفر نموده و نحوه کمک به این منطقه را بررسی و اقدام نماید. همچنین مقرر شد بنیاد مسکن در زمینه آسفالت معابری که زیرسازی شده است مساعدت نماید. از طرفی دیگر مقرر شد سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور نسبت به تخصیص حداقل سه دستگاه ماشین حمل زباله (30 درصد دهیاری و 70 درصد سازمان شهرداری ها) و حداقل 3 دستگاه ماشین آلات عمرانی (50 درصد دهیاری و 50 درصد سازمان شهرداری ها و دهیاری ها) براساس دستورالعمل مربوطه اقدام نماید./



پایان پیام

  • کد خبر : 346252
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار