خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/11/28 - 18:01
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : حوزه ریاست
عصر امروز؛

میزبانی شهرستان‌های استان فارس از نیکزاد/ بازدید نایب رییس قوه مقننه از پالایشگاه فراشبند و پروژه‌های بیضاء و سپیدان

نایب رییس مجلس شورای اسلامی از شهرستان های فراشبند، بیضاء و سپیدان بازدید کرد و از نزدیک به بررسی دغدغه‌های مردم پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، علی نیک زادثمرین نایب رییس مجلس شورای اسلامی بعدازظهر امروز (پنجشنبه، ۲۸ بهمن ماه) در ادامه سفر نظارتی یک روزه خود به استان فارس، در جمع مردم و مسئولان شهرستان فراشبند حضور یافت.



بررسی روند اجرای پروژه فاز ۲ پالایشگاه فراشبند مهمترین دستورکار نایب رییس اول قوه مقننه بود.











بازدید نظارتی نیک‌زاد، نایب رییس مجلس از شهرستان های بیضاء و سپیدان استان فارس


به گفته مسئولان اجرایی منطقه، اجرا و بهره‌برداری از فاز دوم این پالایشگاه نیازمند تامین اعتبار ۶۰۰ میلیون دلاری است. ۳۰‌ درصد  پروژه‌ مذکور با مشارکت پیمانکار تحقق یافته اما برای ادامه روند امور نیاز به تعیین پیمانکار دیگری است.



گفتنی است، اجرای پروژه یادشده موجب اشتغال ۱۵۰۰ نفره و بهره‌برداری از آن موجب اشتغالزایی مستقیم و ثابت برای ۲۰۰ نفر خواهد شد.



بر اساس این گزارش، تامین آب شرب و کشاورزی برای منطقه فراشبند با جمعیتی بالغ بر ۶۳ هزار نفر از دیگر موضوعاتی بود که مورد بحث و بررسی قرار گرفت.



همچنین مردم منطقه خواهان آسفالت کردن مسیر روستایی خیرساز فراشبند به طول ۱۵ کیلومتر بودند که موضوع را با نایب رییس قوه مقننه در میان گذاشتند.



بر اساس گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، شهرستان های بیضاء و سپیدان مقاصد بعدی علی نیک‌زاد ثمرین بود.



گفتنی‌است، مسائلی مانند درخواست مجوز توسعه شهرک صنعتی تا سطح یک هزار هکتار، ایجاد منطقه ویژه‌ اقتصادی، تکمیل راه مواصلاتی آزادراه شیراز-اصفهان(کمربندی شمالی)، انجام عملیات آبرسانی به شهر بیضاء از خط شماره ۲ شیراز، ایجاد ورودی-خروجی آزادراه در شهر بیضاء، تکمیل راه مواصلاتی علی آباد تنگ به خلدار، ایجاد و اتصال راه مواصلاتی بیضاء به شهر صدرا، اتصال راه مواصلاتی تنگ خیاره به نگارستان، شروع عملیات اجرایی بیمارستان ۹۶ تختخوابی و ایجاد شهر جدید صدرا به وسعت ۷۰۰ هکتار از جمله دغدغه های مردمی بود که در دیدار با نایب رییس مجلس شورای اسلامی طرح و مورد تبادل نظر قرار گرفت.



در ادامه، شهرستان سپیدان میزبان نایب رییس قوه مقننه و جمعی از نمایندگان و مدیران اجرایی بود؛ تعریض راه مواصلاتی اردکان به کمهر، اتصال سپیدان به محور اقلید یاسوج، تکمیل راه مواصلاتی ساران به بهشت مکان در شهرستان مرودشت، تخصیص اعتبار برای اتمام راه مواصلاتی سپیدان به یاسوج، ایجاد منطقه ویژه گردشگری در شهرستان سپیدان و تکمیل روکش آسفالت راه مواصلاتی روستاهای این منطقه از جمله موضوعاتی بود که مورد بحث و بررسی قرار گرفت./



پایان پیام

  • کد خبر : 337232
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم