خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/08/27 - 18:56
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : حوزه ریاست
نیکزاد در استان یزد؛

موضوع الحاق اراضی به شهرهای تفت و میبد رفع می شود

نایب رییس مجلس که به استان یزد سفر کرده است، گفت: موضوع الحاق اراضی در شهرهای تفت و میبد رفع می شود.

به گزارش خبرنگار خانه ملت؛ علی نیکزاد ثمرین نایب رییس مجلس که به استان یزد سفر کرده است، در خصوص برنامه های انجام شده در این سفر درگفت و گو با خبرنگاران گفت: مجلس قانون جهش تولید را مصوب کرد که در اجرای آن  باید ۳۶۰ هزار میلیارد تومان با سود مصوب شورای پول و اعتبار وام در اختیار بخش مسکن قرار گیرد.



نایب رییس مجلس افزود: یکی از پیگیری های ویژه رییس جمهوری مسکن ، اشتغال و هزینه سبد خانوار ها است و با توجه به بازدیدهایی که امروز در تفت و میبد صورت گرفت، علی الخصوص از زمین‌هایی بازدید شد، می توان الحاق آنها را از طریق شورای معماری و شهرسازی و همچنین شورای توسعه و برنامه ریزی استانداری پیگیری کرد.



وی ادامه داد:  در نشست جمع بندی که عصر امروز در استانداری یزد برگزار خواهد شود، موضوع الحاق زمین ها در تفت و میبد رفع خواهد شد.



نیکزاد ثمرین بیان کرد: در ادامه  بازدیدها، از ساختمان اورژانس بیمارستان شهر تفت بازدید شد که  کار ساخت و ساز ساختمان اورژانس پیشرفت خوبی دارد، پیگیری می شود که برای تکمیل این پروژه اعتبار اختصاص یابد.



نایب رییس مجلس افزود: در تفت و میبد  از برخی سازه ها و بناهای تاریخی ارزشمند که به دلیل نبود اعتبار در حال از بین رفتن است، بازدید شد، که قطعا از سوی تشکیلات بازآفرینی شهری از معاونت‌های راه و شهرسازی بودجه تامین خواهد شد.



وی تاکید کرد: باید اصلاح هندسی بزرگراه تفت- ابرکوه - سورمق اقلید فارس صورت گیرد که در این خصوص باید ۲ اصلاح هندسی از سوی شرکت ساخت و توسعه زیربنایی حمل و نقل کشور انجام گیرد که قول داده شد یکی از آنها پیگیری و اصلاح آن شروع شود. 



نیکزاد ثمرین افزود: در بازدیدی که از یکی روستاهای تفت صورت گرفت، ۱۶ نفر از کشاورزان سال های گذشته تصمیم گرفتند گلخانه احداث کنند که طبق قانون کمک می شود که واگذاری زمین به آنها بدون در نظر گرفتن ارزش افزوده مطابق کارشناسی روز انجام شود.



نایب رییس مجلس در پایان خاطر نشان کرد: افتتاح زمین چمن مصنوعی و سالن ورزشی در روستای اسلامیه تفت و بازدید از خانه آیت الله حائری میبد از دیگر برنامه هایی بود که امروز صورت گرفت./



پایان پیام

  • کد خبر : 331577
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم