خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/04/07 - 21:20
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : حوزه ریاست
نیکزاد در مراسم گرامیداشت سالروز بمباران شیمیایی سردشت:

مردم سردشت اسلام دوست و ایران دوست هستند/ مجلس از هیچ تلاشی برای رفع مشکل خانواده جانبازان و ایثارگران دریغ نمی کند

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قوه مقننه از هیچ تلاشی برای رفع مشکلات خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران دریغ نمی کند، گفت: مردم سردشت، اسلام دوست و ایران دوست هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، علی نیکزاد ثمرین عصر امروز  (دوشنبه 7 تیرماه)‌ در مراسم گرامیداشت سالروز بمباران شیمیایی سردشت گفت: به خاطر توفیق حضور در میان مردم این منطقه شکرگذار خداوند هستم؛ امروز برای احترام به شهدای عزیز، پاره تن و جگرگوشه هایمان به همراه چند تن از نمایندگان مجلس و مسئولان کشوری و استانی در اینجا حاضر شدیم تا یاد شهدا را گرامی بداریم.



نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شهدای بمباران شیمیایی سردشت که توسط آمریکا، اسرائیل و فرانسه جان خود را از دست دادند، از یاد نرفته اند، لذا نوجوانان و جوانان بدانند آلمانی ها مواد اولیه تولید سلاح شیمیایی، فرانسوی ها هواپیما و آمریکایی ها هواپیما در اختیار صدام گذاشتند تا این فاجعه توسط صدام رخ دهد.



وی گفت: امروز اینجا نیامده ایم تا بگوییم مشکلات وجود ندارد، بلکه آمده ایم تا بگوییم سردشت شهری است در دنیا که مردمانش در تاریخ شریف شناخته می شوند، لذا مردم این سرزمین اسلام دوست و ایران دوست محسوب می شوند.



نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس یازدهم ادامه داد: مردم سردشت همواره در زمان های مختلف در مقابل دشمنان ایستاده اند، لذا نمایندگان در مجلس شورای اسلامی در مقابل خانواده های شهدا و ایثارگران خاضعانه و فروتنانه هر اقدامی بتوانند برای رفع مشکلاتشان انجام خواهند داد.



نیکزاد افزود: اگر دولت سیزدهم که مردم به آن رأی دادند، به مناطق محروم و خانواده شهدا و ایثارگران توجه نکند، بدانید بدقول بوده و صادق القول نیست؛ هیهات اگر چنین کاری شود.



نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر مردم نباشند، نظام سیاسی باقی نمی ماند؛ حضرت علی (ع) حکومت تشکیل داد اما مردم پشت ایشان نایستادند، لذا حکومت از بین رفت، بنابراین از صبح به صورت صادقانه در مناطق نقده و پیرانشهر حاضر شدیم تا بتوان مشکلات را کاهش دهیم.



وی افزود: برای رفع مشکلات مسکن این مناطق، 60 میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شد. همچنین مشکلات فرهنگیان، راه های مواصلاتی، آب و فاضلاب و... نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم اظهار داشت: در سفر امروز آذربایجان غربی، موسوی رئیس فراکسیون مناطق محروم و خضریان عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل 90 که از خانواده شهدا و ایثارگران هستند، حضور داشتند تا بتوانیم مشکلات مردم را کاهش دهیم.



نیکزاد گفت: استاندار آذربایجان غربی امروز صادقانه انتقادهایی نسبت به عدم رعایت قانون و وجود رانت در مرز اشاره کرد که باید این موارد برطرف شود.



وی با اشاره به اینکه برای برطرف شدن مشکلات راه های مواصلاتی شهرستان های نقده و پیرانشهر چند میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است، تصریح کرد: البته این اقدامات برای رسیدن به نتیجه مطلوب کافی نیست، اما باید بدانیم دشمن می خواهد بین صفوف ما دشمنی بیاندازد؛ شرافت ما اجازه نمی دهد شما در رنج و عذاب باشید و ما بخواهیم در رفاه به سر ببریم.



نایب رئیس قوه مقننه بیان کرد: طی 32 سال گذشته در استان اردبیل سمت های مختلفی داشتم، اما امکانات ادامه نداد راه آهن اردبیل ایجاد شود، لذا تلاش خواهیم کرد از طریق قانونگذاری مشکلات مربوط به معیشت، مسکن، راه و... را برطرف کنیم.



نیکزاد افزود: از استاندار می خواهم با صدور دستور ویژه ای تا حد ممکن مشکلات را کاهش دهد و ما نیز در قوه مقننه برای پیگیری مباحث سردشت در سطح ملی در خدمت مردم خواهیم بود./



پایان پیام

  • کد خبر : 322092
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار