خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/03/23 - 10:08
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : حوزه ریاست
دکتر لاریجانی در مراسم افتتاحیه جشنواره ملی فرهنگی ورزشی عشایر کشور:

عشایر بخش مهمی از تولید را برعهده دارند

دکتر لاریجانی گفت: در سال رونق تولید بخش مهمی از تولید با عشایر است، به همین جهت مسئولان باید از تولیدگران و عشایر حمایت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، دکتر علی لاریجانی که به استان خراسان شمالی سفر کرده است ، صبح امروز پنجشنبه ( ۲۳ خردادماه )  در مراسم افتتاحیه جشنواره ملی فرهنگی ورزشی عشایر کشور که در محل ارگ بلقیسشهرستان اسفراین برگزار شده، اظهار داشت: خیلی خوشحالم از اینکه فعالیت های شما در عرصه فرهنگی، صنایع دستی و فعالیت های گوناگون اقتصادی را از نزدیک مشاهده کردم.



رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: به دلیل آنکه عشایر سرمایه کشور هستند، در مجلس نیز مورد توجه نمایندگان قرار دارند و در قانون بودجه سال جاری اعتبارات قابل توجهی برای آبرسانی به مناطق عشایرنشین تصویب شده است.



وی افزود: ما قدردان زحمات شما هستیم، زیرا بخش مهمی از تولید کشور برعهده عشار است.



دکتر لاریجانی ادامه داد: در سال رونق تولید، بار مسئولیت سنگینی بر دوش همه ما است تا عشایر که از تولیدگران مهم کشور هستند، حمایت کنیم.



رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: برای عرض خداقوت به اینجا آمدم تا بدانید شما عشایر در قلب ما جا دارید.



قوامی: عشایر 1.5 درصد جمعیت کشور هستند اما 25 درصد پروتئین کشور را تامین می کنند



به گزارش خبرگزاری خانه ملت، هادی قوامی در مراسم افتتاحیه جشنواره ملی فرهنگی ورزشی عشایر کشور گفت: عشایر 1.5 درصد جمعیت کشور را تشکیل می دهند اما 25 درصد پروتئین و 35 درصد صنایع دستی کشور را تولید می کنند.



نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: همانطور که امام خمینی (ره) فرمودند عشایر ذخیره انقلاب هستند و در اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند، رکن مهمی هستند.



وی افزود: عشایر هر ساله 170 هزار تن گوشت تولید می کنند، به همین دلیل 170 عضو فراکسیون عشایری مجلس موافقت کردند تا یک درصد از صندوق توسعه ملی برای آبرسانی به عشایر اختصاص دهند که البته با اذن رهبری عشایر کشور مشمول این قانون شدند که 200 میلیارد برای آن در نظر گرفته شده است.



قوامی گفت: سیاه چادر عشایر هم بنگاه چندمحصولی است که پروتئین و صنایع دستی تولید می کند و هم پاسگاهی برای حفاظت از کشور هستند./



پایان پیام

  • کد خبر : 282349
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار