خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1396/09/22 - 20:20
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : حوزه ریاست
دکتر لاریجانی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان گیلان:

طرح‌های عمرانی نیمه‌تمام به ارزش 500هزارمیلیاردتومان نیاز به ورود بخش خصوصی دارد

رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان گیلان به این نکته اشاره کرد که طرح‌های عمرانی نیمه‌تمام به ارزش 500هزارمیلیاردتومان نیاز به ورود بخش خصوصی دارد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت اعزامی به استان گیلان، دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان سفر یک روزه خود به استان گیلان، امشب (چهارشنبه، ٢٢ آذرماه) با آیت الله زین العابدین قربانی نماینده ولی فقیه در استان گیلان دیدار و گفتگو کرد.



دکتر علی لاریجانی در این دیدار با اشاره به مسأله پسماندها در استان گیلان که به موضوعی آزاردهنده تبدیل شده، گفت: این موضوع به عنوان یک مبحث محیط زیستی در قانون برنامه ششم موضوعی اولویت دار است و دولت نیز در لایحه بودجه به آن توجه کرد تا مکانیزمی طراحی شود که بخش خصوصی علاقمند به ورود برای حل این معضل شود و در کنار آن کمک هایی نیز از صندوق توسعه ملی دریافت کند.



رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه حوزه کشاورزی را به عنوان محوری ترین مسأله استان گیلان دانست و افزود: برای کوچک شدن زمین های زراعی نمی توان کاری کرد جز اینکه زمین ها تجمیع شوند لذا باید اقدامات به گونه ای باشد که چرخه اقتصادی روستا ماندگار شود از این رو قانونی تصویب کردیم که با اذن رهبری 1.5 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برداشت شود و به همین میزان نیز بانک مرکزی تسهیلات به کشاورزان ارائه دهد.



وی در ادامه با بیان اینکه جهانگردی روستایی، صنایع دستی، توسعه کارخانجات و احیای معادن بخشی از اقتصاد روستا را بارور می کند، عنوان کرد: ادامه روند برداشت از صندوق توسعه ملی در سال های آتی برای حمایت از اقتصاد روستا، منوط به اجرای صحیح این قانون در سال جاری است.



دکتر لاریجانی در ادامه با اشاره به 500 هزار میلیارد تومان طرح عمرانی کلنگ زده شده، یادآور شد: اگر این طرح ها در زمان مناسب نتیجه ندهد به طرح کلنگی تبدیل می شود لذا از آن جایی که بسیاری از این طرح ها باید بعد از ساخت واگذار شود بهتر است در زمان حال که پولی برای اتمام آن وجود ندارد واگذار شود تا به منافع ملی ضرر نزند البته این واگذاری نیاز به تشویق مدیران دارد.



رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان با تأکید بر استفاده ظرفیت صادرات از طریق دریا اظهار داشت: در سفری که به کشورهای همسایه داشتیم متوجه فرصت های خوبی که برای توسعه اقتصادی گیلان وجود دارد شدیم که در جریان بودجه امسال به آنها توجه می کنیم ضمن اینکه در کنار تمام اولویت هایی که استان گیلان دارد نباید از صنعتی شدن این استان غافل شد چرا که می تواند با توجه به امتیازاتی که این استان دارد، برای توسعه اقتصادی مثمر ثمر باشد.



نماینده ولی فقیه در استان گیلان: واردات چای و برنج کنترل و نظارت شود



آیت الله قربانی نیز در این دیدار با اشاره به استعدادهای بالای استان گیلان گفت: متأسفانه به درستی از این ظرفیت ها استفاده نمی شود و باید واردات برنج و چای کنترل و نظارت شود تا به کشاورزان و شالیکاران خسارت وارد نیاید.



نماینده ولی فقیه در استان گیلان همچنین تصریح کرد: چایکاران به علت عدم بازدهی مناسب، زمین های خود را تبدیل به مزارع کیوی و صنوبر کرده اند که این به ضرر اقتصاد گیلان است و نیاز به توجه بیشتر دارد.



به گزارش خانه ملت، در این دیدار مصطفی سالاری استاندار گیلان و نمایندگان مجمع استان گیلان از جمله مهرداد بائوج لاهوتی نماینده لنگرود، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده رشت، ذبیح نیکفر لیالستانی نماینده لاهیجان و سیاهکل، محمدمهدی افتخاری نماینده فومن و شفت، اسدالله عباسی نماینده رودسر و املش، محمدحسین قربانی نماینده آستانه اشرفیه، جبار کوچکی نژاد نماینده رشت و کاظم دلخوش اباتری نماینده صومعه سرا نیز دکتر لاریجانی را همراهی کردند./



پایان پیام

  • کد خبر : 222850
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار