خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/11/03 - 12:35
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه
سرویس : حوزه ریاست
نیکزاد در نشست با فعالان فرهنگی و اجتماعی شهرستان اسلامشهر:

شاهد تغییر اخلاق و احیای سرمایه اجتماعی حکمرانی توسط دولت سیزدهم هستیم

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: شاهد تغییر اخلاق حکمرانی و احیای سرمایه اجتماعی توسط دولت سیزدهم هستیم از این رو دولت و قوه مقننه در کنار همدیگر هستند تا کشور پیشرفت کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، علی نیک زادثمرین شامگاه (شنبه، 2 بهمن ماه) در نشست صمیمی با فعالان فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، ورزشی، هنری و امور بانوان شهرستان اسلامشهر ضمن گرامیداشت سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س)، گفت: رهبر معظم انقلاب اعتقاد دارند زن مسلمان ایرانی افتخارآفرین و الگوی سوم زن است زیرا وضعیت بانوان در شرق و غرب مشخص است؛ در واقع مطابق این الگو می توان زن، مادر، همسر و خواهر بود و در عین حال در عرصه های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و در یک کلام در متن جامعه بود.



نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اخلاق حکمرانی و سرمایه اجتماعی دولت باید تغییر کند، ادامه داد: اخلاق حکمرانی مبنی بر انجام واجبات مانند نماز نیست بلکه باید ویژگی های کارگزار اسلامی را داشته باشند، دولت قبل استکبارستیز نبود و هیچگاه نگفتند عالم خدایی دارد بلکه گفتند عالم کدخدا دارد. همچنین هیچگاه عنوان نکردند که باید طهارت اقتصادی داشته باشند در حالی که یک مسئول باید دارای سلامت فکری، اخلاقی و اعتقادی داشته باشد.



نیک زاد با اشاره به اینکه 240 هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی شده لذا باید به موازین انقلاب توجه داشت، تصریح کرد: برخی عنوان می‌کنند در دولت کنونی اتفاقی رخ نداده در حالی که این موضوع درست نیست. اخلاق حکمرانی در حال تغییر است زیرا اکنون سلامت فکری و اعتقادی مشهود است.



نایب رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: حضرت علی (ع) بارها تاکید کرده‌اند که باید از فرصت خدمت بهترین بهره ها را برد. 



نماینده مردم اردبیل و نمین و نیر و سرعین در مجلس ضمن اشاره به اینکه رییس جمهور دولت سیزدهم بعد از دیدار و گفتگو با قدرتی مانند روسیه در بدو بازگشت به کشورمان سریعا به مناطق سیل زده جنوب کرمان رفت تا خدمت رسانی ادامه داشته باشد، بیان کرد: این مهم موجب شده تا سرمایه اجتماعی مجددا احیاء شود زیرا دولت گذشته دارای سرمایه اجتماعی نبود.



نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه فلسفه پای کار آمدن نیروهای انقلابی و حزب اللهی در دولت سیزدهم برای تحقق موارد مذکور بوده است، اظهار کرد: در واقع مسئولان باید براساس عزت، حکمت و مصحلت در عرصه بین المللی حضور یابند و مذاکره برای مذاکره را دنبال نکنند.



وی با اشاره به اینکه سرعت و شتاب در رفع مشکلات کشور تسریع شود، ادامه داد: متاسفانه هیچ دولتی نتوانسته ارزش پول ملی را حفظ کند از این رو گاهی عنوان می شود که این دولت فقط ارزش پول ملی را حفظ کند، متاسفانه هر دولتی روی کار آمده موجب افزایش نرخ دلار و نقدینگی شده است.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: در موضوع مدیریت کرونا شاهد شاهکار دولت هستیم؛ همچنین در مباحث پیش بینی بودجه کشور نیز ایجاد تحول شده و در حوزه فسادستیزی نیز اقداماتی شده است.



نیک زاد با اشاره به اینکه دیوان محاسبات در گزارشی اعلام کرد دولت گذشته ارز 4200 تومانی را برای واردات غذای حیوانات و دسته بیل تخصیص داده است، تصریح کرد: این مهم در حالیست که اکنون در دولت کنونی هیچ فردی چنین اقدامی را انجام نمی دهد.



نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه آواربرداری توسط دولت سیزدهم به سادگی انجام نمی شود، گفت: در این راستا یکسری اقدامات انجام شده و در مقابل اقدامات دیگری نیز باید انجام شود.



نماینده مردم اردبیل و نمین و نیر و سرعین در مجلس با اشاره به اینکه دولت و قوه مقننه در کنار همدیگر هستند تا کشور پیشرفت کند، بیان کرد: رییس جمهور قبلی یکبار افتخار نداد به مجلس باید اما آقای رئیسی چندین مرتبه مطابق قانون در میان نمایندگان حاضر شده است.



نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به صحبت های یکی از فعالان سیاسی شهرستان اسلامشهر نسبت به روند فعالیت احزاب در کشور، اظهار کرد: احزابی که تابلوی مشخص دارند می توانند در چارچوب قوانین حرکت کنند و مشکلی برای فعالیتشان وجود ندارد.



وی با اشاره به اظهارات نماینده امور بانوان این شهرستان، ادامه داد: در جمهوری اسلامی ایران می توانند در عرصه های مختلف فعالیت کنند و حضور فعال داشته باشند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم در واکنش به انتقاد فعال فرهنگی اسلامشهری مبنی بر اینکه مسئولان اعتبارات بخش مذکور را اختصاص نمی دهند، افزود: اینکه برخی مسئولان اجرای پروژه های عمرانی و غیره را مانع تخصیص اعتبار برای فعالیت های فرهنگی اعلام کنند امری اشتباه است؛ مقوله فرهنگ دارای اهمیت دوچندان است زیرا نمی توان فرهنگ را تعطیل کرد.



نیک زاد تصریح کرد: در واقع با احیای صرف اقتصاد نمی توان حاج قاسم تربیت کرد بلکه باید از فرهنگ حمایت و پشتیبانی شود تا حاج قاسم ها تربیت شوند؛ رهبر انقلاب نیز توجه به مقوله فرهنگ توجه دارند.



نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص مشکلات حوزه ورزش این منطقه، گفت: خوشبختانه امروزه اسلامشهر با ورزشکاران و مدال های حاصل شده شناخته می شود که قابل تقدیر است. بدون شک باید مسئولان کمک کنند تا زیرساخت های ورزشی این شهرستان توسعه یابد.



نماینده مردم اردبیل و نمین و نیر و سرعین در مجلس با اشاره به صحبت های یکی از فعالان اجتماعی اسلامشهر، بیان کرد: متاسفانه آوارهای زیادی بر سر مسئولان اقتصادی کشور ریخته است؛ البته این مهم نباید موجب شود که به مقوله رفع مشکلات حوزه بیمه تامین اجتماعی کارگران و همچنین مقوله کسب مالیات به درستی پرداخته نشود.



نایب رئیس مجلس شورای اسلامی نسبت به صحبت های نماینده جامعه معلولان اسلامشهر در راستای اجرای قانون جامع حمایت از حقوق معلولان، اظهار کرد: قانون در حوزه حمایت از معلولان وجود دارد اما متاسفانه مجریان قانون حق این قشر را در نظر نگرفته اند. دستگاه های نظارتی مسئول و قوه مقننه باید کمک کنند تا این قانون به درستی اجرایی شود.



وی ادامه داد: امیدوارم خداوند کمک کند دولتی که با خون دل روی کار آمده با در نظر گرفتن سرمایه اجتماعی و اخلاق حکمرانی در پیشبرد امور فرهنگی، بانوان و غیره موفق باشد تا به سمت اردوگاه انقلاب پیش برویم./



پایان پیام

  • کد خبر : 336143
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار