خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/08/22 - 20:50
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : حوزه ریاست
نیکزاد در تشریح مصوبات بازدید میدانی از استهبان، نی ریز و بختگان :

روستاهای 3 شهرستان استهبان، نی ریز و بختگان از نعمت گاز برخوردارمی‌شوند/ صدور مجوز برای ایجاد واحدهای صنعتی در شرق استان فارس

نایب رئیس مجلس ضمن تشریح مصوبات بازدید میدانی خود از استهبان، نی ریز و بختگان از اختصاص 5 میلیارد برای مرمت و بازسازی مسجد جامع کویر نی ریز خبر داد .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، علی نیکزاد نایب رییس مجلس شورای اسلامی در جلسه جمع بندی بازدید خود از شهرستان های استهبان، نی ریز و بختگان ضمن تشکر از معاونین و مدیران دستگاه های اجرایی که در این سفر همراه تیم نظارتی مجلس بودند، به صورت ویژه از علی خضریان عضو کمیسیون اصل 90 و محمد سرگزی عضو کمیسیون عمران و همچنین محمدجواد عسکری و فرهاد طهماسبی تقدیر و تشکر کرد.



وی با اشاره به ظرفیت های بالای معدنی شهرستان های استهبان، نی ریز و بختگان تصریح کرد: مقرر شد با پیگیری مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان برای سه شهرستان مذکور مجوز یک واحد صنعتی از معاونت معادن وزارت صمت صادر شود.











علی نیکزاد در جلسه جمع بندی بازدید  از شهرستان های استهبان، نی ریز و بختگان


نیکزاد ادامه داد: همچنین پیرو تماس با دکتر تربتی مدیرعامل شرکت گاز کشور، مقرر شد روستاهای 3 شهرستان استهبان، نی ریز و بختگان طی دو ماه آینده از نعمت گاز برخوردار شوند.



نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: برای جاده استهبان، ایج و داراب نیز که مبلغ 850 میلیون تومان در نظر گرفته شده، تخصیص 100 درصدی با حمایت معاونت برنامه ریزی وزارت راه محقق شود. همچنین سازمان راهداری نیز مکلف شد از محل درآمد قیر (مصوبه اخیر مجلس که مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفت) به میزان 24 کیلومتر قیر جهت روکش جاده سه شهرستان برای این منطقه در نظر گرفته شود.



وی همچنین درخصوص بازسازی و احیای مسجد جامع نی ریز که حدود یک هزار و صد سال قدمت دارد گفت: برای مرمت و احیای این مسجد وزارت میراث فرهنگی مبلغ 2 و نیم میلیارد تومان و استانداری نیز به همین میزان بودجه در نظر خواهند گرفت و این مسئله باید ظرف مدت 20 روز با پیگیری های فرماندار نی ریز اجرایی شود. این اعتبارات از محل اعتباری سال 1399 برای مسجد در نظر گرفته خواهد شد.



نیکزاد یادآور شد: همچنین مقرر شده است وزارت میراث فرهنگی مبلغ 15 میلیارد تومان تسهیلات برای باغات گردشگری استهبان اختصاص دهد.



نایب رئیس مجلس شورای اسلامی یکی دیگر از مصوبات مهم برای این منطقه را مجوز ساخت بنا در باغات بالای 5 هزار مترمربع بیان کرد و گفت: بناهای ساخته شده در این اراضی از 30 تا 70 متر خواهد بود.











علی نیکزاد در جلسه جمع بندی بازدید  از شهرستان های استهبان، نی ریز و بختگان


وی درخصوص پروژه های ورزشی این سه شهرستان نیز گفت: ساخت استخر در استهبان و چندین زمین چمن مصنوعی در شهرستان های مذکور از دیگر مصوبات این سفر با حضور تقی زاده معاون وزیر ورزش بود.



نیکزاد درباره مشکلات اراضی شیبدار در استهبان، نی ریز و بختگان افزود: مقرر شد این موضوع طی نامه ای به معاونت اراضی وزارت جهاد کشاورزی منتقل شود تا مراتعی که صاحبان آنها خود مردم هستند، بتوانند تغییر کاربری داشته باشند.



وی از افزایش حقابه دریاچه بختگان به 50 میلیون مترمکعب در سال جاری خبر داد و یادآور شد: در حوزه بهداشت و درمان با توجه به اینکه این منطقه از فقدان بیمارستان رنج می برد، با همکاری نمایندگان مجلس در قانون بودجه سال 1400 ردیف اعتباری برای ساخت بیمارستان در نظر گرفته شود.



لازم به ذکر است در این نشست علاوه بر فرهاد طهماسبی نماینده استهبان، محمد سرگزی عضو کمیسیون عمران و علی خضریان عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند./



پایان پیام



 

  • کد خبر : 307878
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار