خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/11/24 - 10:41
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : حوزه ریاست
دکتر لاریجانی در دیدار با "کی شی دا":

روابط ایران و ژاپن بر بستر فرهنگی استوار است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: روابط ایران و ژاپن بر بستر فرهنگی استوار است.

به گزارش  خبرگزاری خانه ملت، دکتر علی لاریجانی در دومین روز سفر خود به ژاپن با "کی شی دا"رئیس گروه دوستی پارلمانی ژاپن و ایران دیدار و گفت وگو کرد.



رئیس مجلس شورای اسلامی در این دیدار با اشاره به نقش موثر "کی شی دا" در گسترش روابط دو کشور افزود: روابط ایران و ژاپن بر بستر فرهنگی استوار است.



رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در ذهن مردم ایران هیچ نقطه منفی نسبت به ملت ژاپن وجود ندارد و علاقه مند به گسترش روابط با کشور شما هستند، البته برخی کشورها در مسیر این روابط مشکلاتی ایجاد می کنند که باید برای مدیریت آن چاره اندیشی شود و به طور قطع نقش شما و گروه دوستی برای حل این مشکل موثر است.



رئیس قوه مقننه کشورمان با اشاره به نشست دیروز خود با برخی صنعتگران و شرکت های مهم اقتصادی توکیو گفت: این شرکت ها در زمینه نفت، گاز، پتروشیمی، صنایع دارویی و محیط زیست پروژه های مهمی را در ایران دنبال می کردند که فعالیت آنها متوقف شده است و مسئولان این شرکت ها بر این باور بودند که باید راه حلی در سیستم دولتی ژاپن اتخاذ شود که با توجه به تجربیات شما و کمک گروه دوستی می توانید در این زمینه گام بردارید و ما نیز به شما کمک خواهیم کرد./



خبرنگار: محمود صادقیان



پایان پیام

  • کد خبر : 273891
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار