خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/01/28 - 12:31
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : حوزه ریاست
دکتر لاریجانی در دیدار با اعضای گروه دوستی پارلمانی ویتنام- ایران:

رایزنی گروه های دوستی پارلمانی ایران و ویتنام برای آموزش زبان فارسی در ویتنام

دکتر لاریجانی با اعضای گروه دوستی پارلمانی ویتنام- ایران دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت اعزامی به ویتنام دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی امروز (سه شنبه، 28 فروردین ماه) با اعضای گروه دوستی پارلمانی ویتنام- ایران دیدار و گفت وگو کرد.



دکتر لاریجانی در این دیدار با بیان اینکه تلاش های گروه دوستی پارلمانی ویتنام- ایران در مودت بیشتر دو کشور ارزشمند است، گفت: در مذاکراتی که طی روز گذشته با مقامات کشور ویتنام صورت گرفت چند پیشنهاد مطرح شد که گروه دوستی پارلمانی می تواند برای تحقق این پیشنهادات فعال باشد.



وی با اشاره به اینکه یکی از محورهای مطرح شده در مذاکرات گسترش آموزش زبان فارسی در ویتنام بود، افزود: یکی از راهکارها برای آموزش ادبیات فارسی در کشور شما اعزام معلمان به این کشور است تا این معلمان به آموزش زبان فارسی بپردازند.



دکتر لاریجانی ادامه داد: شرکت های مختلف توریستی در ایران فعال هستند که با توجه به جمعیت زیاد هر دو کشور می توان زمینه های گسترش گردشگری در هر دو کشور ایران و ویتنام را فعال کرد.



رئیس قوه مقننه با تاکید بر اینکه ارتباط دو گروه دوستی ایران و ویتنام باید توسعه یابد، تصریح کرد: همکاری های سیاسی دو کشور در سطح خوبی قرار دارد که در پناه این روابط خوب سیاسی و روابط اقتصادی دو کشور نیز باید بهبود یابد.



دانک نی لوی رئیس گروه دوستی ویتنام- ایران در این دیدار با بیان اینکه هدف اصلی این گروه برقراری روابط دولتی بین ایران و ویتنام است، گفت: تمام اعضای گروه دوستی ویتنام و ایران تلاش می کنند که روابط دو کشور تقویت شود، که در این راستا گروه دوستی ویتنام از منابع دولتی استفاده نمی کند و فعالیتش به صورت خود تأمینی منابع است.



وی افزود: گروه دوستی پارلمانی ویتنام- ایران ضمن تقویت روابط سیاسی و رفت و آمدهای مردمی به تبادل هیات های تجاری و اقتصادی برای افزایش حجم مبادلات توجه می کند.



رئیس گروه دوستی ویتنام و ایران با بیان اینکه تک تک اعضای گروه دوستی دستاوردهای مختلف مردم و دولت ایران را دنبال می کنند، ادامه داد: انتظار داریم ضمن تقویت و گسترش روابط سیاسی، روابط اقتصادی و تجاری دو کشور افزایش یابد که این موضوع مقداری با عمل فاصله دارد.



وی ابراز امیدواری کرد که در سال جاری روابط ایران و ویتنام بیش از پیش گسترش یابد و تصریح کرد: مجالس ایران و ویتنام باید در جهت قانونگذاری مناسب برای تقویت روابط دو کشور گام بردارند و در این راستا سیاست صحیح، تقویت روابط اقتصادی و تجاری و تسهیل رفت و آمد بین دو کشور است./



پایان پیام  

  • کد خبر : 239737
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار