خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/10/13 - 11:12
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
ایری مطرح کرد:

صنعت شهر، گامی برای خانه دار کردن کارکنان واحدهای صنعتی/کارگران آورده اولیه و توان بازپرداخت اقساط تسهیلات مسکن را ندارند

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با اشاره به برنامه دولت برای ساخت صنعت شهر جهت تسریع در خانه دار کردن کارگران و کارگران شاغل در شهرک‌ها و واحدهای صنعتی ، اظهار کرد: این برنامه بسیار مناسبی است که باید در تمامی شهرهای کشور برای شهرک‌های صنعتی اجرایی شود.

عبدالجلال ایری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به ضرورت توجه به ساخت مسکن کارگری، گفـت: با توجه به افزایش بی رویه و افسارگسیخته مسکن در سال‌های اخیر مردم به ویژه اقشار کم درآمد جامعه با مشکلات عدیده ای مواجه شدند، در این شرایط تهیه سرپناه برای کارگران،کارکنان و به صورت مشخص برای حقوق ثابت بگیران به دلیل درآمد پایین و عدم تناسب حقوق آنها با نرخ تورم بسیار دشوار شده است.



نماینده مردم کردکوی، ترکمن، بندرگز، گمیشان در مجلس ادامه داد: یکی از برنامه دولت سیزدهم اجرای طرح نهضت ملی مسکن و ساخت خانه‌های حمایتی برای اقشار کم درآمد و فاقد مسکن بوده تا با خانه دار کردن این قشر زحمت‌کش، تا حدی از فشار هزینه‌ها بر دوش آنها بکاهد. هر چند که برای افراد کم درآمدجامعه که روزانه با هزینه‌های سنگین زندگی دست و پنجه نرم می‌کنند، تهیه آورده اولیه و یا بازپرداخت اقساط تسهیلات مرتبط نیز بسیار سنگین است، که برای آن هم باید چاره اندیشی شود، اما باز هم روند خوبی آغاز شده است و امیدواریم ایرادات موجود هم بر طرف شود.



سخنگوی کمیسیون عمران مجلس در ادامه با اشاره به برنامه دولت برای ساخت صنعت شهر جهت تسریع در خانه دار کردن کارگران و کارگران شاغل در شهرک‌ها و واحدهای صنعتی ، اظهار کرد: این برنامه بسیار مناسبی است که باید در تمامی شهرهای کشور برای شهرک‌های صنعتی اجرایی شود از طرفی ساخت خانه‌های کارگری باید با تسهیلات و شرایط ویژه تری همراه باشد تا هدف اصلی کاهش فشار اقتصادی به این قشر محقق شود. /



پایان پیام

  • کد خبر : 373988
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار