خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/11/22 - 13:29
  • زمان مطالعه : 11 دقیقه
سرویس : حوزه ریاست
نیکزاد در جمع راهپیمانان 22 بهمن مردم ارومیه:

دهه فجر بیانگر صبر و استقامت ملتی است که 44 سال در برابر همه زیاده خواهی ها و توطئه ها ایستادگی کرد/ وفاداری و فداکاری مردم در تحمل انواع مشکلات، وظیفه ما مسئولان را سنگین تر می کند

نایب رییس مجلس شورای اسلامی در جمع راهپیمانان 22 بهمن مردم ارومیه با بیان اینکه دهه فجر بیانگر صبر و استقامت ملتی است که 44 سال در برابر همه زیاده خواهی ها و توطئه ها و تحریم ها ایستادگی کرد، گفت: مسیر انقلاب نیازمند بازگشت به شعارهای اصیل است و وفاداری و فداکاری مردم در تحمل انواع مشکلات، وظیفه ما مسئولان را سنگین تر می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت؛ علی نیک زادثمرین نایب رییس مجلس شورای اسلامی در جریان سفر یک روزه خود به استان آذربایجان غربی، همراه با مردم قهرمان ارومیه در راهپیمایی 22 بهمن حضور یافت.



براساس این گزارش؛ نایب رییس مجلس شورای اسلامی در این مراسم به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت:  ایّام‌الله آیه‌های الهی و نشانه ­های خدا هستند. راهنمای مسیر زندگی هستند. اما برای چه کسانی؟ برای کسانی که صبّارند و شکورند. این را رهبر حکیم انقلاب به ما آموختند. ایام الله نشانه ­های خدا برای اهل صبر و شکر هستند. صبّار یعنی کسی که سر تا پا استقامت و صبر است. شکور یعنی آن کسی که نعمت را می‌شناسد و شکرگزاری می­ کند.



وی با بیان اینکه ایام دهه فجر و پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، قطعا یکی از مهم­ترین ایام الله است، افزود: انقلاب اسلامی، لطف بزرگ خدای متعال در حق ملت ایران بود. انقلاب اسلامی، تبری بود که با دستان مبارک امام راحل (ره)، زنجیرهای اسارت ملت ایران را در هم شکست و باعث شد انرژی­ های متراکم ملت ایران آزاد شود. خداوند در این آیه ما را به تذکر و یادآوری ایام الله فرا می­‌خواند و می­‌فرماید کسانی موفق به این کار می شوند که صبار و شکور باشند.



نیکزاد ادامه داد: ملت عزیز ایران اسلامی، مصداق کامل صبار و شکور هستند. هم در صبر و هم در شکرگذاری، بهترین ملت دنیا هستند و از همین رو است که خداوند متعال، این امانت بزرگ آخر الزمانی؛ یعنی احیای اسلام ناب محمدی (ص) را، بر عهده این ملت قرار داده است.



نایب رییس مجلس، بیان کرد: یک روز، جمهوری اسلامی نهال ضعیف و نوپا بود اما ملت ایران با صبوری، استقامت، مجاهدت، ایستادن روی پای خود، با مقاومت در برابر استکبار و نه گفتن به امریکا، با وسوسه­ نشدن در برابر طعمه ­هایی برای بازگشت از شعارهای انقلاب و در یک کلمه با صبّار بودن، این نهال را تبدیل به یک شجره‌ طیّبه‌ تنومند و تناور کرد که هیچ طوفانی نمی تواند آن را از جا دربیاورد.



وی اظهار داشت: دهه فجر ایام الله است و مردم ما چون صبّار بودند، اهل صبر و مقاومت بودند، توانستند در برابر همه هجمه ­ها، در برابر هجوم خارجی هشت ساله، در برابر هجوم فرهنگی، در برابر تحریم اقتصادی مقاومت کنند و در برهه اخیر هم توانستند از فتنه ­ای دیگر که توطئه جنگ ترکیبی همه اردوگاه استکبار بود، عبور کنند. این خصلت صبر و استقامت ملت ایران بود.



نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس ادامه داد: اما امروز و در این جمع مبارک می­ خواهم درباره خصلت شکور بودن ملت ایران نکاتی را عرض کنم. ایام دهه مبارک فجر، فرصت مغتنمی است که ببینیم چگونه باید در برابر این نعمت، شکرگذاری کنیم. بزرگان ما وقتی در مباحث معارف اسلامی از  شکرگذاری صحبت می­ کنند، می­ فرمایند که معرفت، مقدمه شکرگزاری است. یعنی کسی می ­تواند شکرگذار نعمت باشد که به آن نعمت، معرفت داشته باشد. لذا معرفت انقلاب اسلامی، مقدمه شکرگزاری و شکور بودن نسبت به ایام الله است.



نیکزاد اضافه کرد: اولین معرفت و شناختی که باید در ما ایجاد شود، شناخت نسبت به وضعیت کشور قبل از انقلاب است. اگر دستگاه تبیینی ما در این زمینه درست عمل نکند، دشمنان ما از شرایط پیش از انقلاب برای ما نوستالژی خواهند ساخت. این تذکر را رهبر انقلاب چند سال پیش فرمودند اما متاسفانه کم­ توجهی شد. ایشان درباره پروژه تطهیر پهلوی و بزک کردن خاندان منحوس پهلوی صحبت کردند اما آموزش و پرورش ما و دستگاه­ های فرهنگی ما در این زمینه دچار کم­‌کاری شدند.



وی بیان کرد: متاسفانه جوان امروز ما از واقعیت ­های اسف­بار آن ایام بی­ خبر است. اینکه یک نفر از دیکتاتوری انتقاد کند و در عین حال رضاخان میرپنج را ستایش کند، دچار یک تناقض بزرگ شناختی است. اینکه کسی از فقر و حلبی ­آباد و کپرنشینی و روستای بی­ آب و برق انتقاد کند، اما از محمدرضای ملعون تمجید کند، مشخص است که در جنگ شناختی، به شدت دچار آسیب شده است. واقعیت­ ها باید به نسل جوان گفته شود و این کار باید هنرمندانه صورت پذیرد.



نایب رییس مجلس افزود: امروز دشمن در دنیای رسانه و جنگ شناختی، در حال وارونه کردن حقایق است. بله! دانشگاه تهران در دوران پهلوی تاسیس شد اما مدعیان بگویند این دانشگاه چقدر وسعت داشت؟ چند دانشجو و استاد داشت؟ اساتیدش برای اینکه دکتری بگیرند مجبور بودند بخاطر ضعف علمی کشور، چند سال در خارج از کشور شاگردی کنند؟ الان وضعیت آموزش عالی کشور چگونه است؟ آیا خانواده ­ای داریم که حداقل یک یا چند دانشجو نداشته باشد؟ مردم ما هنوز پزشکان هندی و پاکستانی را فراموش نکرده­ اند. الان وضعیت پزشکی و سلامت و شبکه جامعه بهداشتی ما چگونه است؟



این نماینده مجلس در دوره یازدهم گفت: مردم ما جاده­ های باریک و خطرساز و مسیرهای مال روی روستاها را به یاد دارند. الان مطالبه روستاییان عزیز ما چیست؟ چند روستای بالای 20 خانوار داریم که برق نداشته باشد؟ توجه به این نکات مهم است. پس شناخت اول این است که وضعیت قبل از پیروزی انقلاب را تشریح کنیم و نگذاریم دشمنان ما، خائنان به ملت را بزک کنند. البته مردم ما و جوانان ما هشیار هستند و دیدید که در این شوی رسانه ­ای برای وکالت به شاهزاده ­ی ناقص ­العقل پهلوی، نتوانست حتی به اندازه آرای باطله انتخابات ­های محلی ما هم هوادار جمع کنند. من از باقیمانده  سلطنت­ طلب ­ها و چند سلبریتی کم­ دانشی که خودشان را به بقایای این خاندان منحوس چسبانده­ اند، فقط یک سوال دارم و آن اینکه بگویند این شاهزاده مفلوک و مادرش، در این 44 سال از چه محلی ارتزاق کرده ­اند؟ اگر جایی کارگری نکرده ­اند، فقط بگویند چقدر از اموال این ملت را تاراج کردند که 44 سال است در رفاه و آسایش در اروپا و آمریکا خوشگذرانی می­ کنند؟



وی ادامه داد: دومین معرفت و شناختی که باید داشته باشیم، شناخت نسبت به وضعیت فعلی انقلاب اسلامی است. ما باید داشته ­هایمان را بشناسیم. بدانیم که اکنون در کجا هستیم؟ وضعیت توان نظامی ما چگونه است؟ من با اطمینان این نکته را عرض می ­کنم که اگر آمریکا و رژیم صهیونیستی به میزان 20 درصد هم احتمال می ­دادند که قدرت رویارویی مستقیم نظامی با جمهوری اسلامی ایران را دارند، مطمئن باشید که یک روز هم تعلل نمی­ کردند. اما آن ها و دستگاه­ های اطلاعاتی­ شان، در حد و قواره­ اطلاعاتی که تاکنون از قدرت نظامی ما رونمایی شده، می ­دانند که توان مقابله با ما را ندارند و اگر دست از پا خطا کنند، دیگر نه تنها تل آویو و حیفا بلکه با نسل جدید موشک­ ها، آمریکا نیز در تیررس نیروهای نظامی ما قرار دارد.



نیکزاد اضافه کرد:  امام راحل ما فرمود آمریکا هیچ غلطی نمی ­تواند بکند. مبتنی بر واقعیت­ های میدان، ترجمان گفتمان رهبر حکیم انقلاب هم این است که آمریکا نمی ­تواند فکر هیچ غلطی را در ذهنش خطور دهد. آن ها به خوبی می­ دانند که فقط موشک سجیل ما، هفت دقیقه با تل آویو فاصله دارد. وضعیت علم و فناوری و دستاوردهای علمی ما که حاصل مجاهدت شهید شهریاری ­ها و شهید طهرانی مقدم ‌ها است، حاصل پژوهشگاه رویان و پژوهشگاه لیزر است هم نکات دیگری است که جای خود دارد. در یک کلمه شناخت وضعیت امروز ما حاکی از این واقعیت است که عمق راهبردی ما در سراسر جهان گسترده شده است.



نایب رییس مجلس در ادامه سخنان خود بیان کرد: سومین معرفت و شناخت، شناخت نسبت به مسیر پیش روی انقلاب اسلامی است. بیانیه گام دوم انقلاب که توسط رهبر انقلاب تدوین و منتشر شد، مانیفست حرکت ما به سوی آینده است. ایشان در این بیانیه از ورود انقلاب اسلامی به دومین مرحله‌‌ی خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی صحبت کرده­ اند. ایشان فرمودند: برای همه‌چیز می­ توان طول عمر مفید و تاریخ مصرف فرض کرد، امّا شعارهای جهانی این انقلاب دینی از این قاعده مستثنا است؛ آن ها هرگز بی‌مصرف و بی‌فایده نخواهند شد، زیرا فطرت بشر در همه‌ عصرها با آن سرشته است.



وی افزود:  آزادی، اخلاق، معنویّت، عدالت، استقلال، عزّت، عقلانیّت، برادری، هیچ یک به یک نسل و یک جامعه مربوط نیست تا در دوره‌ای بدرخشد و در دوره‌ای دیگر افول کند. هرگز نمی ­توان مردمی را تصوّر کرد که از این چشم‌اندازهای مبارک دل‌زده شوند. هرگاه دل‌زدگی پیش آمده، از روی‌گردانی مسئولان از این ارزش های دینی بوده است و نه از پایبندی به آن ها و کوشش برای تحقّق آن ها.



 مسیر انقلاب نیازمند بازگشت به شعارهای اصیل است



نیکزاد گفت: اینها نکات مهمی است. ادامه مسیر انقلاب نیز، نیازمند بازگشت به همان شعارهای اصیل است. مردم همچنان بر عهدی که با امام و رهبر خود بسته ­اند، استوار هستند و این مسئولان هستند که باید در خود تغییر ایجاد کنند. برای طراحی حکمرانی آینده، نیازی به پشیمان ­شدن از شعارهای اصیل انقلاب نیست، بلکه مسیر مورد نیاز، بازگشت و رجعت آگاهانه به ارزش­ های سال 57 است. خداخواهی، اخلاص در عمل، عشق به خدمت، عدالت ­طلبی، مردم­ سالاری، ساده ­زیستی مسئولان، تخصص ­گرایی، جوان­ باوری، فساد ستیزی، پاکدستی، و دوری از سیاست­ بازی­ های غیرصادقانه، شعارهای اصیل و دائمی انقلاب ماست و در غبار فتنه­ ها و غربال ایام، هر کس به این شعارهای اصیل التزام عملی نداشته باشد، به صورت خودکار توسط مردم پس زده خواهد شد. همین قدرت اصلاح از درون، در کنار قدرت جهت ­دهی از ناحیه ولایت مطلقه  فقیه، رمز بقای این انقلاب و شعارها و آرمان­ هایش پس از 44 سال است.



نایب رییس مجلس اظهار داشت: وفاداری و فداکاری مردم در تحمل انواع مشکلات و ناملایمتی ­ها، وظیفه ما مسئولان را سنگین ­تر می­‌کند تا نه تنها، بیش از گذشته در حل مشکلات ایشان بکوشیم، بلکه شب از روز نشناسیم. مردم، بزرگترین پشتوانه­ های این انقلاب هستند و ما مسئولان نیز باید تلاش کنیم تا در قدردانی از نعمت انقلاب، خودمان را به مردم برسانیم.



وی افزود: مردم انقلابی ما اجازه­ ارتجاع نمی ­دهند. ارتجاع یعنی برگشت. یعنی مردم و مسئولان در یک جاهایی سست بشوند، متوقّف بشوند و برگردند. همه‌ انقلاب های بزرگ تاریخ مثل انقلاب فرانسه، انقلاب روسیه و انقلاب هایی که در کشورهای آفریقا و آمریکای لاتین و جاهای دیگر اتّفاق افتاد، در سال های اوّل عمر خودشان به این بلیّه دچار شدند. اینکه چهل سال بگذرد و شعارهای انقلاب دست نخورد، تکان نخورد، در هیچ‌کدام از این انقلاب ها وجود ندارد؛ ما توانستیم این شعارها را حفظ کنیم.



نیکزاد ادامه داد: هر جا هم که تعداد بسیار ناچیزی از مسئولان ما از این ارزش­ ها فاصله گرفتند، به سمت تجمل ­گرایی و اشرافی­ گری رفتند، به جای توجّه به طبقه‌ی ضعیف، دل‌سپرده‌ی طبقات مرفّه و زیاده‌خواه در کشور شدند، به جای تکیه‌ به مردم به خارجی‌ها تکیه کردند و به بیگانه‌ها امید بستند، از مسیر ولایت خارج شدند و در یک کلمه دچار ارتجاع شدند، مردم آن ها را از قطار مدیریتی کشور بیرون انداختند.



این نماینده مجلس در دوره یازدهم اضافه کرد: امروز مجلس و دولت بحمدالله در مجموع متعهد به آرمان ها و شعارهای انقلاب هستند و با همکاری همدیگر تلاش می ­کنند، عقب­ ماندگی­ ها را جبران کنند. ما در دهه 90 دچار یک عقب­ ماندگی بزرگ در حوزه­ های اقتصادی شدیم. در اثر تحریم ­ها و سوء مدیریت ­ها، در شاخص­ های اقتصادی دچار تنزل شدیم. اما مجلس انقلابی و دولت مردمی با همدلی و همراهی تصمیم گرفته ­اند تا گام ­های بزرگی برای حل مشکلات مردم بردارند.



نیکزاد در پایان، بیان کرد: اگر می­ بینید ناگهان در میانه نور امیدی که بر دل مردم تابیده بود که کشور دوباره به مسیر رشد برگشته است، غائله راه افتاد، ناامنی ایجاد شد، هدف دشمن چه بود؟ آن ها از هر اهرمی استفاده می­ کنند تا با ناامنی، جلوی حرکت کشور را بگیرند. این هدف اصلی دشمن بود. این غائله ­ها ایجاد شد تا مردم ناامید بشوند. از تغییراتی که در بدنه مدیریتی کشور به اراده مردم ایجاد شده بود، مردم به آینده امیدوار شدند. دشمن از اینکه در گفتمان مسئولان، حل مشکلات مردم به برجام­ ها و اراده ­های خارجی متصل نشد و مذاکرات، مسیر آرام خودش را پیگیری می ­کرد، خشمگین شدند. برای همین، این غائله ­ها به راه افتاد. اما مردم ما بیدار هستند و باز هم تودهنی محکمی به آن ها زدند. این جنگ ترکیبی در نوع خودش بی­ نظیر بود، دشمن با همه توانش به میدان آمده بود اما ملت ایران تودهنی بزرگی به آن ها زدند./



پایان پیام

  • کد خبر : 357011
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار