خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/04/06 - 16:38
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : حوزه ریاست
در نشست نیکزاد با رئیس سازمان تبلیغات مطرح شد؛

حمایت از هیئات مذهبی در آستانه ماه محرم/لزوم اختصاص شناسنامه ملی به هیئات از سوی سازمات تبلیغات

نایب رئیس مجلس در نشستی با رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و برخی از دستگاه‌های اجرایی بر لزوم شناسنامه دار کردن هیئات مذهبی و حمایت از آن‌ها در آستانه ماه محرم تأکید کرد.

علی نیک زادثمرین در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح نشست امروز(یکشنبه ۶ تیرماه) خود با مسئولان سازمان تبلیغات اسلامی، جمعی از نمایندگان و همچنین دستگاه‌های اجرایی، عنوان کرد: نشست امروز با توجه در پیش بودن ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و نحوه کمک به هیئات مذهبی برگزار شد.



وی ادامه داد: در حال حاضر به این دلیل که هیئات مذهبی دارای مجوزهای لازمه نیستند دارای حساب نبوده و افراد مجبور به افتتاح هستند که این مسئله برای کسانی که در راه ترویج دین اقدام می‌کردند، مشکلاتی را ایجاد کرده است. بر همین مبنا مقرر شد همه این هیئات مذهبی از طریق سازمان تبلیغات اسلامی اقدام به اخذ مجوز کنند که بر این اساس نیز این هیأت‌ها از پرداخت مالیات نیز معاف شوند.



نماینده مردم اردبیل و نمین و نیر و سرعین  در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: بنابراین موضوع اختصاص شناسنامه ملی به موسسات دارای مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی شامل موسسات قرآنی (فرهنگی- قرآنی)، کانون های فرهنگی تبلیغی و هیئات مذهبی و بحث معافیت مالیاتی موسسات دارای مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی مطرح شد تا این امکان از طریق ثبت اسناد کشور امکان پذیرد. این مهم برای سازماندهی هیئات کوچک مردمی که در جهت ترویج دین اقدام می‌کنند، صورت خواهد گرفت.



محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی نیز در  تشریح این نشست، گفت: با توجه به درپیش بودن ایام ماه محرم، هیأت های مذهبی که عمده بار فعالیت آن‌ها بر دوش مردم است، انتظار کمک از سوی حاکمیت دارند که متأسفانه سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه هنری انقلاب اسلامی که مسیر کمک به این هیأت‌های مذهبی هستند به دلیل تخصیص پایین اعتبارات نتوانسته‌اند کمک  مناسبی به این هیئات داشته باشند./



پایان پیام

  • کد خبر : 322007
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار