خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/12/02 - 20:05
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : حوزه ریاست
رییس مجلس در بازدید از ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران تشریح کرد

تلاش هوشمندانه وزارت کشور برای صیانت از آرای مردم/ تدابیر مقابله با کرونا در شورای تامین قم

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازدید خود از ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران حاضر در این ستاد گفت: اقدامات وزارت کشور نشانگر تلاش هوشمندانه برای صیانت از آراء مردم بود، علاوه بر این با دقت نظر لازم سازوکارها طراحی شده بود تا با سرعت اطلاعات از همه حوزه‌ها به ستاد انتخابات کشور منتقل و نتایج مشخص شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، دکتر علی لاریجانی افزود: وزارت کشور گام‌های خوبی برداشته تا رای مردم  صیانت کامل  شده و با سرعت و استفاده از تجهیزات جدید شمارش  شود.



دکتر لاریجانی اظهار داشت: امیدوارم در آینده گام دیگری برداشته شود و شمارش آراء به صورت الکترونیکی صورت گیرد  تا سرعت و دقت کار افزایش یابد، بنابراین لازم است شورای نگهبان در این زمینه با وزارت کشور همکاری نزدیک داشته باشد و گام بعدی نیز برداشته شود.



رییس نهاد قانونگذاری کشور  ادامه داد: تا جایی که آقای رحمانی‌فضلی  گفتند، طراحی ها برای برگزاری انتخابات کاملا الکترونیکی انجام شده و این اقدامات کمک می‌کند تا  ارای مردم در شهرهای بزرگ سریعتر شمارش شود.



رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار امیدوراری کرد که در این ساعات هم  آراء مردم با دقت نظر  اخذ شود تا فردا شاهد شکل‌گیری مجلسی جدید با پشتوانه‌ای قدرتمند باشیم.



دکتر لاریجانی در پاسخ به این سوال که حضور مردم در انتخابات چه تاثیری دارد ، گفت: حضور مردم پای صندوق رای دو وجه و تاثیر مهم دارد؛ حضور مردم در انتخابات کارآمدی سیستم حکومتی را  قوی‌تر و با پشتوانه‌تر می‌کند. همچنین با رأیی که داده می‌شود و پشتوانه‌ای که به وجود می‌آید، به خصوص در شرایط فعلی که آمریکایی‌ها به ایران فشار وارد می‌کنند،  تلقی متفاوتی از ناحیه آنها  پیدا می‌‎شود و ظرفیتی به وجود  می‌ آید تا مسائل کشور در عرصه بین المللی روان تر، آسان تر و کم هزینه تر حل شود.



دکتر لاریجانی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص این که در سفر و حضور  امروز  وی در  قم و  شورای تامین این  استان چه تدابیری برای مقابله با بیماری کرونا پیش بینی شده است، گفت: صبح امروز در جلسه شورای تامین استان قم شرکت کردم و از وزارت بهداشت هم در این جلسه حضور داشتند؛ تمهیدات بسیار  خوبی در قم برای روز انتخابات در نظر گرفته شده بود تا مردم با آرامش در انتخابات شرکت کنند، از جمله، تصمیم وزارت کشور برای عدم استفاده از استامپ بسیار مفید بود؛ چرا که این موضوع ایجاد نگرانی کرده بود.



رییس مجلس شورای اسلامی  با بیان این که برای آینده نیز تدابیری  اندیشیده شده است، افزود: دو بیمارستان برای افرادی که مشکوک به بیماری کرونا هستند،  در نظر گرفته شده است. میزان درگیری زیاد نیست،  اما افراد نگران شده‌اند و به همین جهت برای مدیریت این موضوع ساماندهی های لازم انجام شده است.



دکترلاریجانی با بیان اینکه دو بیمارستان را در قم ایزوله کرده‌اند، ادامه داد: برای مدارس و تجمعات مردمی نیز تصمیمات لازم گرفته شد.  رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این که اگر با دقت  نگاه کنیم،   استان قم باید از  حیث سرمایه گذاری بهداشتی  مورد توجه بیشتری قرار گیرد،افزود : به همین جهت دو ستاد در تهران و قم برای فعالیت در این زمینه ایجاد شده است.



وی با بیان اینکه دولت هم موضوع را با اهمیت بررسی کرده و در حال کنترل است، افزود: دستگاه‌ها باید اهتمام کرده و فرمت‌های بهداشتی را در رسانه‌ها منتشر کنند تا  از سوی مردم مراعات شود،  زیرا اگر  در  استان قم و  چند استان دیگر ،  فرمت های بهداشتی رعایت شود، بیماری کرونا کنترل می‌شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 295525
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار