خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/02/26 - 17:54
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : حوزه ریاست
در نشست مشترک نیکزاد با رئیس مجلس عالی نخجوان مطرح شد

تأکید نایب رئیس مجلس بر توسعه روابط تجاری و اقتصادی ایران-نخجوان

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت: در نشست مشترک با رئیس مجلس عالی نخجوان یکی از مباحث مطرح شده حضور شرکت‌های توانمند ایرانی در زمینه بازسازی تاسیساتی، مکانیکی و ابنیه در جمهوری نخجوان بود.

 علی نیک زادثمرین نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت، در تشریح نشست امروز ( دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ) خود با واصف طالب اف رئیس مجلس عالی نخجوان، گفت: با رئیس مجلس عالی جمهوری نخجوان نشستی را برگزار کردیم که در این نشست ولی اسماعیلی، حسین حاتمی، محمود عباس‌زاده، معصومه پاشایی بهرام و عباس جهانگیرزاده به عنوان اعضای گروه دوستی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان حاضر بودند.



وی افزود: خواسته‌های خود را در این نشست مطرح کردیم و درخواست شد تا گروه‌های دوستی دو کشور هر شش ماه یکبار نشست مشترکی را تشکیل دهند.



نیکزاد عنوان کرد: یکی دیگر از مباحث مطرح شده در نشست امروز حضور شرکت‌های توانمند ایرانی در زمینه بازسازی تاسیساتی، مکانیکی و ابنیه در جمهوری نخجوان بود. همچنین در خصوص تردد و رفت و آمد مردم با توجه به کاهش همه‌گیری کرونا نیز گفت وگو شد.



نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صادرات میوه و سبزیجات از جمهوری اسلامی ایران به نخجوان یکی از مباحث مطرح شده بود، تصریح کرد: جمهوری نخجوان به جمهوری آذربایجان دسترسی ندارند و باید با استفاده از جاده‌های ایران تردد کنند با توجه به این موضوع نیاز است تا گمرک خداآفرین توسعه داده شود و نیاز است تا  قطار نخجوان_تبریز_مشهد نیز راه اندازی شود.



وی با اشاره به اینکه رئیس مجلس عالی جمهوری نخجوان در کمال دوستی و همکاری مشکلات و مسائل مطرح شده را پذیرفت و قول داد آنها را برطرف کند، افزود: پس از بازگشت به کشور موضوعات طرح شده را به وزیر راه و شهرسازی در جهت بالارفتن سطح روابط تجاری و اقتصادی منعکس می کنم./



پایان پیام

  • کد خبر : 342130
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم