خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/01/26 - 12:31
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : حوزه ریاست
دکتر لاریجانی در جمع خبرنگاران:

بررسی راهکارهای ارتقاء همکاری های اقتصادی و پارلمانی در سفر به دو کشور ویتنام و سریلانکا/ نظامات بین الملل در حمله اخیر به سوریه مورد توجه قرار نگرفته است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت : در سفر به دو کشور ویتنام و سریلانکا ارتقاء همکاری های پارلمانی و اقتصادی را با مسئولان این کشور مورد توجه قرار می دهیم.

به گزارش خبرگزای خانه ملت، دکتر علی لاریجانی امروز (یکشنبه 26 فروردین ماه) پیش از سفر به دو کشور ویتنام و سریلانکا در جمع خبرنگاران در فرودگاه مهرآباد تهران اظهار داشت: از سال ها پیش رؤسای پارلمان های ویتنام و سریلانکا به ایران آمدند و قرار بود که ما نیز به این کشورها سفر کنیم.



رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران با کشور ویتنام زمینه های همکاری اقتصادی خوبی دارد گفت: زمینه های رشد در حوزه توسعه اقتصادی بین دو کشور فراهم است و همکاری های پارلمانی و رایزنی در زمینه های سیاسی نیز بین دو کشور در مجامع بین المللی وجود دارد.



وی افزود: چند بار بنا بود سفر ما به ویتنام براساس مذاکراتی که در تهران داشتیم انجام شود ولی به دلیل کثرت کار و حوادثی که رخ می داد این سفر عقب افتاد و اکنون با تاخیر انجام می شود.



دکتر لاریجانی ادامه داد: طبعا در زمینه رشد روابط اقتصادی در حوزه های مختلف بحث خواهیم داشت و در مورد مسائل مهمی که در صحنه بین الملل در حال انجام است با دوستان ویتنامی خود رایزنی خواهیم داشت.



رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مقصد بعدی این سفر که کشور سریلانکا است بیان کرد: روابط دو جانبه ایران و سریلانکا خوب است و در سال گذشته رئیس پارلمان این کشور به ایران آمد و پیرامون ارتقاء روابط در برخی زمینه ها بحث کردیم.



وی با بیان اینکه در این سفر در دو حوزه همکاری های اقتصادی و همکاری های پارلمانی و رایزنی مهم در مسائل منطقه ای و بین المللی با مسئولان دو کشور گفتگو کنیم داشت که یکی از این موضوعات حمله اخیر سه کشور آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه است.



رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به حمله اخیر سه کشور به سوریه گفت: در کمال تعجب نظامات بین المللی در این موضوع مورد توجه نبود که می تواند اثرات مخربی در کشمکش های آینده داشته باشد و جا دارد با مسئولان دو کشور ویتنام و سریلانکا برای ایجاد امنیت در صحنه بین المللی گفتگو داشته باشیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 239339
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار