خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/06/31 - 17:11
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : حوزه ریاست
با حضور در مشهد مقدس انجام شد؛

بازدید رئیس مجلس از کلان پروژه مجتمع تربیتی آموزشی حضرت مهدی(عج)

رئیس مجلس شورای اسلامی با سفر به مشهد مقدس از بخش‌های مختلف کلان پروژه در حال ساخت مجتمع تربیتی آموزشی حضرت مهدی (عج)، جامع‌ترین پردیس تربیتی آموزشی جهان تشیع بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، دکتر محمدباقر قالیباف عصر امروز (جمعه ۳۱ شهریورماه 1402) با سفر به مشهد مقدس، ضمن بازدید از بخش‌های مختلف پروژه در حال ساخت مجتمع تربیتی آموزشی حضرت مهدی (عج) در جریان آخرین وضعیت این پروژه آموزشی تربیتی قرار گرفت.



در جریان این بازدید حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد نظافت، ضمن معرفی بخش‌های مختلف این مجتمع،  عنوان کرد: مجتمع تربیتی آموزشی حضرت مهدی (عج) به‌عنوان جامع‌ترین پردیس تربیتی آموزشی جهان تشیع با هدف افزایش ظرفیت تربیت و آموزش کودکان، نوجوانان و جوانان به ارائه خدمات آموزشی فرهنگی و اجتماعی هدفمند و تربیت محور می‌پردازد.



وی ادامه داد: این کلان پروژه تربیتی در زمینی به وسعت ۵ هکتار با ۹۰ هزار متر مربع زیربنا با اجزایی متنوع در حال ساخت است که هزینه ساخت آن توسط خیرین تأمین شده است.



حجت‌الاسلام والمسلمین نظافت یادآور شد: مدارس علمیه حضرت مهدی(عج)، مجموعه‌ای با ماهیت حوزوی و مبتنی بر معارف قرآن و عترت است که بر پایه رهنمودهای ولی فقیه بوده و در راستای پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به تربیت جامع طلاب متقی، متخلق، متفقه، در دین و مجاهد، بصیر، دردآشنا و کارآمد می‌پردازد و علاوه بر آن با تولید فکر، در جهت تربیت اسلامی و انقلابی جامعه گام بر می‌دارد.



وی با برشمردن امتیازات ویژه این پروژه، عنوان کرد: رویکرد تربیت محوری به‌جای آموزش محوری، توجه جامع به نیازهای شهری و محلی و تلاش برای رفع آنها و ارائه خدمات هدفمند اجتماعی توسط حوزه به عموم مردم با ایجاد مجموعه ورزشی، مرکز مشاوره خانواده و ازدواج، مراکز فرهنگی تربیتی، پارک و فضای سبز، دبستان و دبیرستان است.



وی یادآور شد: در این راستا با هدف افزایش ظرفیت تربیت عالمان جامع، کارآمد و موفق و نیز افزایش خدمات اجتماعی به عموم مردم به ویژه مردم حاشیه شهر مشهد پروژه بزرگ مجتمع فرهنگی تربیتی آموزشی حضرت مهدی(عج) در قالب مجتمعی چند منظوره در زمینی به مساحت ۵ هکتار در دستور کار قرار گرفته است.



وی اضافه کرد: تأکید بر ساخت و سازالگو با توجه به معماری اسلامی و ایرانی و تأکید بر ساده‌سازی و پرهیز از تجمل و اسراف و نیز پرهیز از بلند مرتبه سازی از جمله موارد لحاظ شده در معماری این پروژه است.



در پایان این بازدید رئیس مجلس شورای اسلامی با خبرنگاران حاضر در این مراسم، گفت‌وگو کرد که مشروح این گفت و‌گو در خبرگزاری خانه ملت منتشر خواهد شد.//



پایان پیام

  • کد خبر : 368634
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار