خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/03/22 - 22:14
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : حوزه ریاست
نمایندگان استان خراسان شمالی در نشست با رئیس مجلس چه گفتند؟

از تاکید بر احداث راه آهن در خراسان شمالی تا لزوم ایجاد مشوق برای سرمایه‌گذاری

نمایندگان استان خراسان شمالی در نشست دکتر لاریجانی با مردم و مسئولان استان به بیان نظرات خود پرداختند.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت، علی اکبری نماینده بجنورد و سملقان و مانه در نشست صمیمی رئیس مجلس با خانواده‌ معظم شهدا، روحانیون، تشکل‌های مردمی، نخبگان، فعالان اقتصادی و مسئولان استان خراسان شمالی، اظهار داشت: اجرای تخصیص اعتبار توازن منطقه‌ای در استان خراسان شمالی را شاهد نیستیم و منطقه ما به همین جهت، بسیار متضرر شده و تذکرات مکتوب و فریادهای ما در مجلس افاقه نکرده و از شما می‌خواهیم این موضوع را پیگیری کنید.



جاده خراسان شمالی به گرگان «جاده مرگ» لقب گرفته است



عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مصوبات سفر رئیس جمهور به استان خراسان شمالی هنوز اجرائی نشده است، بیان کرد: راهی که از استان خراسان شمالی به سمت گرگان می‌رسد به دلیل مشکلاتی که دارد، به جاده مرگ معروف شده است.



وی افزود: اعتبار احداث راه آهن اسفراین به شیروان در صندوق توسعه ملی پیش بینی شده است اما هنوز اجرائی نشده است.



اکبری ادامه داد: به دلیل فاصله استان خراسان شمالی با مرکز، سرمایه‌گذاران تمایلی به سرمایه‌گذاری در این استان ندارند. می‌توان از اعتبار دستگاه‌های خصولتی برای بهبود اشتغال در استان استفاده کرد. پروژه پتروشیمی علیرغم کلنگ زنی همچنان معطل مانده است و امیدواریم شستا، ایدرو و ایمیدرو در این پروژه ورود کنند.



نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه تعیین تکلیف دهکده رضوی در نوبت مجلس مانده است، در این روستا که قبل از انقلاب به سبب درمان برخی بیماران احداث شده اما اکنون وضعیت اشتغال در این منطقه وضعیت مناسبی ندارد.



اکبری اظهار داشت: عموما شاخص‌های برخورداری استان خراسان در رتبه ۲۸ تا ۳۱ قرار دارد ، برخی تسهیلات برای بازسازی واحدهای روستایی پیش‌بینی شده اما در راه‌های روستایی دچار مشکل شده‌ایم.



علی قربانی نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۳ هزار شهید استان خراسان شمالی، اظهار داشت: سرانه تولید ناخالص داخلی استان، نصف میانگین کشوری است و میانگین اشتغال و تورم در استان نیز از وضعیت کشوری نابسامان تر است.



عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بعد از انقلاب اسلامی، توجه به مناطق محروم در دستور کار قرار گرفت اما از آنجایی که تخصیص امکانات فراوان به مناطق محروم منجر به تولید اشتغال نشد سپس شاهد مهاجرت مردم از روستاها به شهرها هستیم و اکنون فاصله بین استان‌های توسعه یافته و کمتر توسعه یافته در حال افزایش است.



وی افزود: به دلیل عدم وجود تعداد بالای پروازها و عدم بهره‌مندی از راه‌آهن و جاده‌های نامناسب به نوعی می‌توان گفت استان خراسان شمالی در بن بست است در این شرایط باید مشوق‌های سرمایه‌گذاری را جهت ایجاد تمایل در سرمایه گذاران در استان خراسان شمالی ایجاد کرد.



قربانی ادامه داد: بستر سرمایه‌گذاری در استان را با ایجاد مشوق‌های مناسب باید ایجاد کنیم. اکنون یک سوم خانوارها و یک چهارم جمعیت استان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند که نشان دهنده کمبود درآمد مردم است.



عبدالرضا عزیزی نیز درادامه این نشست با بیان اینکه از کاستی‌های استان گفته شد و من می‌خواهم از ابعاد مثبت استان خراسان شمالی بگویم، اظهار داشت: صد درصد روستاهای شیروان را گازرسانی کردیم و مردم از این جهت بسیار رضایت دارند و 90 درصد روستاها نیز دارای آب هستند، همچنین 90 درصد روستاها به زودی تحت پوشش اینترنت پرسرعت قرار می‌گیرند.



نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: 650 کیلومتر جاده روستایی داریم که از این مقدار 480 کیلومتر آسفالت شده است. همچنین حدود 8 هزار میلیارد در پتروشیمی سرمایه‌گذاری شده است و بیمارستان دکتر قائمی شیروان از برخی بیمارستان‌های تهران نیز بهتر است.



وی افزود: جمهوری اسلامی کارهای زیادی را در عمر 40 ساله خود انجام داده است اما در تبلیغ و اطلاع رسانی به مردم ضعف داریم.



عزیزی ادامه داد: خیلی بد است که در جمهوری اسلامی ایران روز به روز سفره مردم خالی‌تر می‌شود و به تعداد افرادی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی قرار می‌گیرند، افزوده می‌شود.



عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: احداث بزرگراه مشهد تا قوچان آغاز شده و پیمانکار آن آستان قدس رضوی است و درخواست ما این است که ادامه این بزرگراه به شیروان، بجنورد و گرگان نیز برسد./



پایان پیام

  • کد خبر : 282343
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار