خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/09/01 - 14:43
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : حوزه ریاست
در جریان نظارت میدانی نایب رئیس مجلس از استان فارس صورت گرفت

از بررسی روند پروژه انتقال آب از دریا تا بازدید از مجتمع آلومینیوم جنوب

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان سفر به استان فارس، از پروژه انتقال آب از دریا و مجتمع آلومینیوم جنوب بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، علی نیکزاد ثمرین در جریان سفر نظارتی یک روزه خود به استان فارس، ظهر امروز (دوشنبه ١ آذر ماه) از پروژه انتقال آب از دریا به استان فارس و شهرستان لامرد بازدید کرد.



پروژه مذکور براساس نیازسنجی صورت گرفته از سوی استان فارس برای افق 1425 الی 1450 پیش بینی شده که براساس آن 400 میلیون مترمکعب انتقال آب از خلیج فارس تخصیص خواهد یافت.



این پروژه شامل سه محور شرقی، غربی و میانی است که بخش مرتبط آن با شهرستان لامرد در حوزه میانی قرار دارد که با اجرای آن عملیات انتقال 145 میلیون مترمکعب اجرایی می شود.



گفتنی است اجرای این پروژه بخشی از نیازهای آب صنعت و شرب استان فارس را برطرف می کند که در صورت اختصاص اعتبارات لازم پروژه مذکور طی 3 سال آتی به اتمام و بهره برداری خواهد رسید.



در ادامه این بازدید نظارتی، نیکزاد از ورزشگاه شهید سلیمانی (نفت) لامرد سرکشی کرد.



این پروژه دارای بخش های مختلفی اعم از استخر، سالن ورزشی فوتسال، سالن تخصصی رزمی، تنیس و مجموعه اداری است که با اعتباری بالغ بر 25 میلیارد تومان تکمیل و به بهره برداری رسیده است، اما متاسفانه به دلایل مختلفی اعم از بدهی 12 میلیارد تومانی مرتبط با انشعابات آب و برق و همچنین تشدید شرایط کرونایی تعطیل شده است.



این گزارش می افزاید بازدید از پروژه راهسازی لامرد-خنج  از دیگر برنامه های نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در سفر به استان فارس بود. این پروژه دارای اعتبار پیش بینی شده 300 میلیارد تومانی است که برای تکمیل آن نیاز به تامین اعتبار 200 میلیارد تومانی است که براساس آن 48 کیلومتر راه مواصلاتی باقیمانده طی 2 سال اجرایی خواهد شد.



براساس گزارش خبرگزاری خانه ملت، نیکزاد در ادامه سفر به شهرستان لامرد از نیروگاه 930 مگاواتی این شهرستان بازدید کرد و در مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب نیز حضور یافت. مجتمع یادشده با اعتباری بالغ بر 10 هزار میلیارد تومان طی 4 سال اجرایی و به بهره برداری رسیده و اکنون 1770 نفر در آن مشغول به فعالیت هستند؛ با توجه به اقدامات صورت گرفته و رسیدن مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب به توان اسمی خود این تعداد به اشتغال 2 هزار نفر می انجامد که طی 2 ماه آینده اجرایی خواهد شد.



گفتنی است مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب دارای ظرفیت تولید 3 هزار تن شمش آلومینیوم است و اکنون به عنوان بزرگترین و مدرن ترین کارخانه آلومینیوم کشور شناخته می شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 331858
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار