خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1396/12/21 - 17:00
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : حوزه ریاست
دکتر لاریجانی در جمع خبرنگاران در مشهد:

اختصاص منابع برای تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی/شهرداری ها حمل و نقل مردم را تسهیل کنند

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در بودجه سال 97 به تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی و نوسازی بافت فرسوده توجه شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، دکتر علی لاریجانی که به استان خراسان رضوی سفر کرده، عصر امروز (دوشنبه، 21 اسفندماه) در مراسم رونمایی از 210 دستگاه اتوبوس و مینی بوس جدید شهر مشهد در جمع خبرنگاران گفت: همواره مجلس به مشهد نگاه خوبی داشته و از بابت تجهیز ناوگان حمل ونقل عمومی شهر مشهد مقدس خوشحالم.



رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اضافه شدن 210 دستگاه اتوبوس و مینی بوس جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر مشهد باعث می شود خدمت رسانی بهتری در ایام نوروز به زائرین انجام شود ، در این راستا از شورای شهر مشهد، شهردار و استاندار قدردانی می کنم که همت کردند تا سرمایه گذاری در این بخش انجام شود.



دکتر لاریجانی افزود: مشهد به عنوان یکی از مراکز فرهنگی و دینی مورد توجه مجلس بوده و در بودجه برای 2 الی 3 شهر ردیف در نظر گرفته شده تا از نظر تقویت زیرساخت ها مورد توجه قرار بگیرند که یکی از آن شهرها مشهد مقدس است.



رئیس نهاد قانونگذاری افزود: علاوه بر اقدامات مذکور برای تقویت حمل و نقل ریلی کلانشهرها در سال 97 منابع در نظر گرفته شده و اجازه انتشار اوراق مشارکت داده شده تا از منابع حاصل موضوع نوسازی بافت فرسوده و حمل ونقل عمومی مورد توجه قرار بگیرد.



دکتر لاریجانی افزود: در زمینه توسعه حمل ونقل ریلی به طور عام این امکان فراهم شده تا از ظرفیت فاینانس استفاده شود و دولت نیز بتواند 15 درصد سهم خود را از طریق برداشت از منابع صندوق توسعه ملی تامین کند.



رئیس نهاد قانونگذاری افزود: مجلس در زمینه های مختلف به موضوع کمک به شهرداری ها توجه کرده تا شرایط آسایش مردم فراهم شود.



دکتر لاریجانی افزود: تصمیماتی که برای نوسازی بافت فرسوده اتخاذ شده توسط رئیس جمهور برای رسیدگی به بافت های فرسوده در برخی از شهرها اعلام شد که کار لازم و خوبی است البته در کنار این کار شرایط برای شهرداری ها فراهم شده که اوراق مشارکتی را منتشر و به فروش برسانند تا با استفاده از منابع حاصل اقدام به خرید بافت فرسوده کنند تا بعد از آن طرح های توسعه ای انجام شود و بعد از اتمام کار منابع مسترد شود.



وی ادامه داد: امیدوارم با تدابیر اتخاذ شده کلانشهرها از تحرک خوبی برای آبادانی برخوردار شود البته باید شهرداری شهرهای کوچک نیز تقویت شوند./



پایان پیام

  • کد خبر : 236170
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار