خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/04/05 - 17:32
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : حوزه ریاست
معاون قوه قضائیه:

اجرای تفاهم نامه همکاری مجلس و قوه قضائیه تحولی بزرگ در روابط دو قوه رقم می زند

حجت الاسلام محمد مصدق معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه برای اولین بار تفاهم نامه همکاری مجلس و قوه قضائیه تنظیم و ابلاغ شده است، اجرای این تفاهم نامه را گامی در جهت تحولی بزرگ در روابط این قوا دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، حجت الاسلام محمد مصدق در دومین نشست مشترک نمایندگان مجلس و مسئولان عالی قضایی که بعدازظهر امروز (یکشنبه 5 تیرماه) در محل قوه قضائیه برگزار شد، گفت: عدالت محصول دو قوه قضائیه و مقننه است که روابط فیمابین را تقویت کرده و ارتقا می بخشد، کما اینکه در این راستا در سال اول فعالیت حجت الاسلام محسنی اژه ای به عنوان رئیس قوه قضائیه، تفاهم نامه همکاری مجلس و قوه قضائیه برای اولین بار تنظیم و ابلاغ شد  و هفته گذشته نیز شیوه نامه آن ابلاغ شد.



وی در ادامه از دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، علی نیکزاد ثمرین نایب رئیس مجلس و وزیر دادگستری که در این زمینه با قوه قضائیه همکاری مطلوبی داشتند، قدردانی کرد و افزود: امیدوارم با اجرای این تفاهم نامه، تحول بزرگی در روابط دو قوا هم در عرصه ملی، هم استانی و هم حوزه سیاستگذاری و اجرا رقم بخورد.



مصدق در پایان از نمایندگان مجلس خواست تا در جهت حل مشکلات حوزه قضائی کشور از قوه قضائیه در جهت تامین بودجه و اصلاح یا تصویب قوانین حمایت کنند.



معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه: نمایندگان مجلس اصطلاح دستگاه های اجرایی در چارچوبی قانونمند را بازتعریف کنند



محمدباقر الفت معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه نیز در این نشست ضمن تشریح تاریخچه استفاه از اصطلاح دستگاه های اجرایی که در سال 1351 برای اولین بار وارد عرصه قانونگذاری شده است و روند تغییرات آن از برنامه سوم تا پنجم توسعه از نمایندگان مجلس خواست تا اصطلاح دستگاه های اجرایی را متناسب با ساختار اداری و مدیریتی ایجاد شده تعریف کرده و دامنه شمول آن را مشخص کنند.



همچنین ابراهیم شاهرخیان معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی قوه قضائیه در این نشست تأکید کرد: از ریاست مجلس شورای اسلامی و اعضای کمیسیون تلفیق بودجه برای پیگیری مباحث مالی قوه قضائیه تشکر می‌کنم اما هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم از این رو از نمایندگان می‌خواهم در آستانه تدوین برنامه هفتم توسعه کل کشور یک بار برای همیشه معضل پایه ضعیف بودجه قوه قضائیه را با اختصاص اعتباری از بودجه کشور رفع کنند.



در ادامه نیز غلامعلی محمدی رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور بیان کرد: اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از زندان اوین بازدید کردند که خروجی خوبی داشت، در بودجه 1401 اقدامات مثبت لحاظ شد و 500 میلیارد تسهیلات برای ایجاد اشتغال برای زندانیان در نظر گرفته شد. از مجلس می‌خواهیم کمک کنند تا سازمان برنامه و بودجه اعتبارات سازمان زندان‌ها را در دو اقلام اساسی غذا و بهداشت و درمان به طور کامل و به موقع پرداخت کنند، همچنین اکثر نمایندگان خواستار انتقال زندان‌ها از حوزه شهری به خارج از شهرها هستند./



پایان پیام

  • کد خبر : 344706
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار