خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/09/14 - 12:00
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
ابوشریف در همایش ملی گفتمان مقاومت و نظام تربیتی خانواده:

۱۵۰۰ خانواده فلسطینی توسط صهیونیست‌ها به شهادت رسیدند/ انقلاب اسلامی فرهنگ مقاومت را ترویج کرد

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی فرهنگ مقاومت را ترویج کرده است، گفت: در جنگ اخیر ۱۵۰۰ خانواده فلسطینی از سوی صهیونیست ها مورد هدف قرار گرفتند و شهید شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، همایش گفتمان مقاومت و نظام تربیتی خانواده صبح امروز (سه‌شنبه، ۱۴ آذرماه) با حضور سید مجتبی ابطحی، دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین مجلس شورای اسلامی، مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران و سایر مسئولان لشگری و کشوری برگزار شد.



در ادامه این همایش، ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران با اشاره به اینکه برقراری قسط و عدل باید هدف نهایی همه جوامع باشد، گفت: دین مبین اسلام نیز به ارزش‌های انسانی و برقراری عدالت توجه زیادی دارد.



وی با اشاره به اینکه در جنگ اخیر ۱۵۰۰ خانواده فلسطینی از سوی صهیونیست ها مورد هدف قرار گرفتند و همگی آنها شهید شده اند، اظهار کرد: این مهم در حالیست که خانواده در میان فلسطینیان نقش محوری و اساسی دارد؛ بر این اساس در شرایط کنونی خانواده های فلسطینی نیازمند حمایت مردم کشورهای دنیا هستند.



ابوشریف ادامه داد: خانواده‌های متعدد فلسطینی از پدربزرگ تا نوه در یک ساختمان زندگی می‌کردند لذا در جنگ اخیر، شاهد شهید شدن ۴۵ نفر از یک خاندان بوده ایم‌.



نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران افزود: در سال های اخیر خانواده های فلسطینی به دلیل اشغالگری صهیونیست ها، دچار آسیب های زیادی شده اند. به عنوان مثال اکنون هفت هزار اسیر فلسطینی در زندان های صهیونیست‌ها قرار دارند که نشان می‌دهد هفت هزار خانواده دچار مشکل هستند؛ هر چند فلسطینیان با وحدت، به همدیگر کمک می‌کنند و خانواده های یکدیگر را مورد حمایت قرار می‌دهند.



وی بیان کرد: بر این اساس مشاهده می‌شود فرهنگ اسلامی در میان خانواده های فلسطینی به شدت رشد کرده لذا در جنگ اخیر مشاهده می‌شود علی رغم تخریب مساجد مختلف در غزه، مردم برای برپایی نماز مجدداً به این مراکز دینی مراجعه می‌کنند که بیانگر نهادینه شدن ارزش های فرهنگ اسلامی در میان افراد است.



ابوشریف گفت: از سال ۲۰۰۵ میلادی مدارسی در غزه تاسیس شده اند که تدریس فرهنگ اسلامی را مدنظر قرار داده است؛ بر این اساس افراد زیادی در غزه توانسته اند حافظ قرآن کریم شوند که امری قابل تامل است.



نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران اظهار کرد: بنابراین می‌توان اذعان کرد جامعه فلسطینی درصدد تربیت نسل مقاوم مبتنی بر ارزش‌های اسلامی است.



وی تصریح کرد: رویدادهای بزرگی که در سال های گذشته رخ داده، تاثیرات زیادی بر جامعه فلسطینی برجای گذاشت؛ به عنوان مثال پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، شاهد شکل گیری انتفاضه های متعدد در فلسطین و حتی آزادسازی جنوب لبنان بودیم که نشان دهنده تاثیر فرهنگ و ارزش های اسلامی و دینی برای رسیدن به پیروزی است.



ابوشریف افزود: در این میان باید یادآور شد امروزه زندان های رژیم صهیونیستی نیز به مدارس و مراکز آموزش اسلامی تبدیل شده اند که منجر به انسان سازی و کادرسازی شده است.



نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران در ادامه تاکید کرد: یحیی ابراهیم سنوار که یکی از فرماندهان و افراد تأثیرگذار در حماس محسوب می‌شود، ۲۳ سال در زندان های رژیم غاصب اسرائیل بوده است.



وی تصریح کرد: بنابراین باید اذعان کرد پایداری کنونی مردم در غزه مبتنی بر فرهنگ اسلامی و دینی است./



پایان پیام

  • کد خبر : 372550
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار