خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/12/25 - 11:02
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
گودرزوند چگینی:

گفتگوی دیپلماتیک راهکار کاخ سفید برای حفظ آبروی ائتلاف عربی شکست خورده در یمن است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: کاخ سفید تلاش می کند آبروی ائتلاف عربی شکست خورده در یمن را با طرح موضوع دیپلماسی و گفتگو حفظ کند.

مهرداد گودرزوندچگینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به نقض حقوق بشر توسط ائتلاف عربی در یمن و طرفداری ایالات متحده از متجاوزان سعودی، گفت: متاسفانه معیارها انسان دوستی در یمن زیر پا گذاشته شده و این امر نشان دهنده اوج رفتار غیرانسانی از سوی متجاوزان است.



نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: امروزه در حال مشاهده قتل عام در یمن هستیم اما ایالات متحده که خودش را پرچمدار دفاع از حقوق بشر می داند، حتی یکبار هم اقدام ننگین ائتلاف عربی به رهبری سعودی ها را محکوم نکرده است.



وی ادامه داد: تمامی زیرساخت های یمنی ها توسط ائتلاف عربی و با سلاح های اهدایی ایالات متحده از بین رفته است و این امر نشان دهنده سیاست دوگانه آمریکا در موضوع جنگ یمن است.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: سازمان ملل بارها اعلام کرد که بدترین بحران انسانی حال حاضر در جهان در یمن رخ داده اما کاخ سفید به این امر واکنش نشان داد اما اکنون که یمنی ها در حال پیشروی نظامی هستند، تلاش می کند آبروی ائتلاف عربی شکست خورده را با طرح موضوع دیپلماسی و گفتگو حفظ کند.



این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بدون شک راهکار حف بحران یمن گفتگوهای یمنی – یمنی است و این امر باید بدون دخالت بیگانگان و متجاوزان انجام شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 316105
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار