خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/01/12 - 16:54
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
عضو کمیسیون امنیت مجلس :

گفتگوی بین الافغانی موجب کاهش تنش داخلی می‎شود/ لزوم رفع نگرانی‌ همسایگان افغانستان

عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس گفت: گفتگوی بین الافغانی با حضور همه گروه ها، اقوام، طوایف و مذاهب می تواند کمک شایانی برای رفع نگرانی های موجود در افغانستان باشد.

جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص اهمیت نشست اخیر وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان، گفت: تحولات رخ داده در افغانستان برای کشورهای همسایه این سرزمین نگران کننده است.



نماینده مردم تربت‌جام و تایباد و باخرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: در واقع کابل امروزه  با مسائلی همچون موضوع مهاجران، افراطی گری، ثبانی امنیت-سیاسی و غیره مواجه است که آثار و پیامدهای منفی همگی این موارد می تواند بر همسایگان افغانستان اثرگذار باشد.



وی با یادآوری اینکه آمریکایی ها در طول سالیان مختلف زمینه بی ثباتی در افغانستان را رقم زده اند، ادامه داد: بر این اساس مردم و گروه های مختلف و اقوام این کشور باید کمک کنند تا با تشکیل دولت فراگیر، زمینه کاهش تنش و بی ثباتی فراهم شود.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه کشورهای همسایه افغانستان با تشکیل نشست وزرای خارجه در تلاش هستند تا راهکار عاقلانه ای برای برون رفت از مشکلات فعلی پیدا کنند، افزود: بدون شک هر نوع تنش داخلی در افغانستان به نفع مردم این کشور نیست و باید برای رفع این مهم تلاش کرد.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به نظر می رسد گفتگوی بین الافغانی با حضور همه گروه ها، اقوام، طوایف و مذاهب می تواند کمک شایانی برای رفع نگرانی های موجود در افغانستان باشد./



پایان پیام

  • کد خبر : 339346
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار