خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/01/14 - 10:58
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
راستینه مطرح کرد:

گفتگوهای برجامی مطابق قانون اقدام راهبردی مجلس رصد می‌شود/ لزوم تمرکز غرب بر رفع کل تحریم‌ها

عضو فراکسیون دیپلماسی بین‌المللی و منافع ملی مجلس گفت: تنها راه اصلی برای احیای برنامه جامع اقدام مشترک تمرکز بر رفع کل تحریم ها و راستی آزمایی این اقدام از سوی ایران اسلامی است.

احمد راستینه هفشجانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص برگزاری نشست مشترک کمیسیون برجام، گفت: اقدام کمیسیون مشترک برای احیای برجام بعد از امضای سند راهبردی ایران و چین پیام روشنی دارد مبنی بر اینکه کشورهای بزرگ امروز ناگزیر به توافق با ایران هستند.



نماینده مردم شهرکرد، بن وسامان در مجلس شواری اسلامی اظهار کرد: آنچه باید مورد توجه قرار بگیرد این است که تنها راه اصلی برای احیای برنامه جامع اقدام مشترک تمرکز بر رفع کل تحریم ها و راستی آزمایی این اقدام از سوی ایران اسلامی است.



وی ادامه داد: کشورهای اروپایی در برجام نشان دادند اساسا اختیاری از خودشان ندارند و تشکیل این کمیسیون ها تلاشی است تا نشان دهند در عرصه توافقات بین المللی نقش آفرین هستند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: به عبارتی در طول سال های گذشته برگزاری این کمیسیون ها نمایشی بوده برای نشان دادن روند دیپلماسی در عرصه بین المللی و ماندن در محور مذاکرات زیرا کشورهای اروپایی تا زمانی که آمریکا به آنها اجازه ندهد، قدمی بر نمی دارند.



عضو مجمع نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: البته باید اذعان کرد بعد از اینکه کشور چین سند راهبردی همکاری های مشترک با ایران را امضاء کرد، در کشورهای بزرگ دنیا تلاشی برای نزدیک شدن توافق با ایران در حال شکل گیری است.



راستینه هفشجانی با بیان اینکه تلاش اروپایی ها برای عقب نماندن از رقابت دیپلماسی است، گفت: ایالات متحده باید تمامی تعهدات برنامه جامع اقدام مشترک خصوصا برداشتن تمام تحریم ها را انجام دهد تا برجام یکبار دیگر به رسمت شناخته و به عبارتی احیا شود.



عضو فراکسیون دیپلماسی بین‌المللی و منافع ملی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تیم دیپلماسی نیز می داند مجلس شورای اسلامی تحرکات دیپلماسی را رصد خواهد کرد و مذاکره برای مذاکره دیگر اثر نخواهد داشت زیرا قوه مقننه مسیر دولت را در مسیر قانون اقدام راهبردی برای خنثی سازی تحریم ها رصد خواهد کرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 316671
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار