خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/09/14 - 09:05
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
عزیزی:

گسترش روابط ایران و امارات می تواند منشا تحولات منطقه باشد

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس گفت:گسترش روابط ایران با امارات می تواند منشایی برای تحولات منطقه باشد و با توجه به  سیاست ایران استفاده از ظرفیت‌های مشترک برای عبور از بحران ها می‌تواند راهگشا باشد.

ابراهیم عزیزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به تصمیم امارات برای اعزام هیئت دیپلماتیک به جمهوی اسلامی در آینده نزدیک گفت: سیاست های جمهوری اسلامی متکی بر بهره گیری از ظرفیت های کشورهای منطقه برای رسیدن به اهداف مشترک است.



نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ظرفیت های بسیار خوبی در منطقه به ویژه همسایگان وجود دارد که اگر هوشمندانه مورد توجه قرار بگیرد می تواند نیاز های کشور را از طریق منطقه بر آورده کنیم.



وی افزود: جمهوری اسلامی از بازگشت کشورهای منطقه به چارچوب هوشمندانه و عزتمدانه استقبال می کند و معتقد است که هم پیمانان منطقه در راستای گسترش ارتباطات باید تلاش داشته باشند.



عزیزی تصریح کرد:کشورهای منطقه می توانند علاوه بر رفع نیازهای خود می توانند نیازهای اقتصادی منطقه را تامین کنند لذا با چنین رویکردی جمهوری اسلامی آماده گسترش روابط با کشور امارات است.



وی ابراز کرد: گسترش روابط ایران با امارات می تواند منشایی برای تحولات منطقه باشد و با توجه به  سیاست جمهوری اسلامی ایران برای استفاده از ظرفیت مشترک جهت عبور از بحران های مشترک و با درک مشترک می توانیم به مسائل بزرگ و اهداف منطقه ای برسیم./



پایام پیام

  • کد خبر : 332731
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار