خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/11/20 - 00:51
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
نوروزی در دیدار با سفیر مالی در تهران :

گروه دوستی پارلمانی ایران از تعمیق روابط با مالی حمایت می‌کند

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری مالی گفت: گسترش مناسبات همه جانبه با کشور مالی و ارتباط میان مردم مسلمان دو کشور، برای ایران از اهمیت فراوانی برخوردار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، آقای دیانگینا دی یایا دوکور، سفیر جمهوری مالی در تهران ظهر امروز یکشنبه  (١٩ بهمن‌ماه) با حجت الاسلام والمسلمین حسن نوروزی، رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری مالی دیدار و گفتگو کرد.



نوروزی در ابتدای این دیدار با اشاره به مناسبات دوستانه دو کشور گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، یکی از اصول مهم در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران و مورد تاکید حضرت امام خمینی (ره)، توسعه روابط با کشورهای آفریقایی و اسلامی است، از این رو گسترش مناسبات همه جانبه با کشور مالی و ارتباط میان مردم مسلمان دو کشور، برای جمهوری اسلامی ایران از اهمیت فراوانی برخوردار است.



وی همچنین تصریح کرد: گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و مالی از روند تعمیق و تقویت ارتباطات دوستانه فیمابین حمایت می کند.



نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی در ادامه این دیدار گفت: همکاری های دو کشور در عرصه های اقتصادی، تجاری، صنعتی، علمی - دانشگاهی و گردشگری به نفع مردم دو کشور است.



دیانگینا دیت یایا دوکور، سفیر جمهوری مالی در تهران نیز در این دیدار گفت: توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران بعنوان کشوری مهم در منطقه و جهان برای مردم و دولت جمهوری مالی حائز اهمیت است.



وی در ادامه گفت: جمهوری مالی و جمهوری اسلامی ایران همواره در مجامع بین المللی از مواضع یکدیگر حمایت کرده اند و ما همواره خواستار تقویت همکاری های سیاسی، پارلمانی، اقتصادی و علمی - دانشگاهی با ایران هستیم.



سفیر جمهوری مالی در تهران در پایان این دیدار  بر لزوم تلاش برای افزایش ارتباطات و همکاری های دو کشور تاکید کرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 313550
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار