خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/10/14 - 17:38
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : بین الملل
رضازاده:

کشورهای کوچک منطقه باید عواقب هم نشینی با اسرائیل را بپردازند

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس گفت: جمهوری اسلامی ایران با عوامل ایجاد خلل در امنیت تنگه هرمز و خلیج فارس به شدت برخورد می کند.

یعقوب رضا زاده در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به تلاش ایالات متحده بر ادامه سیاست فشار بر کشورهای منطقه برای عادی سازی روابط با اسرائیل، گفت: در دنیا تنها کشوری که به رژیم نامشروع و صهیونیستی اسرائیل مشروعیت بخشیده آمریکا است آن هم به این علت که یهودیان به واسطه لابی صهیونیستی بزرگی که دارند، بر آمریکا فشار وارد می کنند.



وی افزود: لابی‌صهیونیستی اقتصاد آمریکا را اداره می‌کند؛ لذا ایالات متحده مجبور است که بر خلاف خواسته ملت و مردم خودش این حمایت را از اسرائیل انجام می دهد؛چراکه وامدار اسرائیل است.



بیشتر بخوانید:



ایستادگی در مقابل اسرائیل ویژگی بارز قهرمانان مردم در منطقه/ مرور زمان جنایات رژیم صهیونیستی را پاک نمی‌کند



نماینده مردم سلماس در مجلس با اشاره به وجود نعمت‌های خدادادی در کشورهای اسلامی و غرب آسیا، مطرح کرد: خداوند به کشورهای مسلمان و اسلامی نعمت های بسیاری از جمله نعمت انرژی، نفت گاز و معادن داده است و اگر کشورهای اسلامی و مسلمان منطقه ارزش و قدر و اهمیت خود را بدانند؛همین نعمت های خدادادی برای آنها کافی است و لزومی ندارد که دست نیاز به سوی رژیم صهیونیستی و آمریکا دراز کنند.



رضازاده با اشاره به نقش عربستان سعودی در این هم افزایی و عادی سازی روابط کشورها با رژیم صهیونیستی، ادامه داد: متاسفانه سران کشورهای عربی درراستای حفظ حکومت و قدرت و ریاست خودشان و به این دلیل که  منافع، تاج و تخت و سلطنت خود به خطر نیفتد؛نوکر آمریکا می‌شوند.



عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه کشورهای مرتجع منطقه عروسک خیمه شب بازی آمریکا شده اند،مطرح کرد: آمریکا هر امری به کشورهای عربی منطقه بدهد،آنها انجام می دهند و به علت وابستگی سیاسی و اقتصادی با اسرائیل ارتباط برقرار می‌کنند؛در حالی که اسرائیل امنیت خودش را هم نمی تواند اداره کند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به تظاهرات مردم علیه نتانیاهو ،خاطرنشان کرد: مردم اسرائیل از  نظر سطح بیکاری و سطح درآمد زندگی مشکلات بسیاری دارند با توجه به تظاهراتی که دیده می‌شود، چطور می توانند به اقتصاد کشورهای عربی و کشورهای اسلامی غرب آسیا کمک کنند.



رضازاده باتاکید برلزوم استقلال کشورها در مقابل آمریکا و اسرائیل، خاطرنشان کرد: قطعاً کشورهایی که مانندالجزایر، اندونزی ، پاکستان و کشورهای مستقل دیگر می‌دانند که رژیم صهیونیستی ،رژیم پوچ و تو خالی است و نابود شدنی است،به همین دلیل به وعده های آمریکا توجهی نمی کنند.



وی با بیان اینکه سیاست اتکا به آمریکا و اسرائیل محکوم به شکست است،ادامه داد: کشورهایی که گوش به فرمان آمریکا بوده،نوکر حلقه به گوش و یا ژاندارم آمریکا در منطقه بودند؛در طول تاریخ مورد غضب  مردم خود واقع شده‌اند و شکست خوردند،قطعاً این سیاست محکوم به شکست است.



عضو مجمع نمایندگان استان های غرب کشور بامحکوم کردن اقدام خائنانه برخی کشورهای منطقه  نسبت به اسلام و آرمان فلسطین عنوان کرد: کشور مسلمانی که روابط خود با اسرائیل را علنی می کند دیگر قابل اطمینان نبوده و خائن محسوب می شود.



وی ادامه داد: جمهوری اسلامی،به عنوان کشور با اهمیت منطقه از نظر وسعت، جمعیت، موقعیت استراتژیک ،با وجود تنگه هرمز و خلیج فارس و به عنوان اولین مقام دارنده گاز دنیا ،غنی از نظر نفت،معادن ،انرژی قطعاً به هیچ وجه تحمل نمی‌کند که اسرائیل از آن سوی مرزها در منطقه خلیج فارس با آن همسایه باشد و در نتیجه هرگونه عواقب در این موضوع مربوط به کشورهای کوچک عربی منطقه است.



عضوکمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس،تصریح کرد: کشورهای مرتجع منطقه که قابلیت و بقای خود را در دوستی با اسرائیل می دانند؛اگر بخواهند خللی در امنیت تنگه هرمز و خلیج فارس با این روابط و ارتباطات ایجاد کنند، قطعاً با تیرهای غیب جمهوری اسلامی رو به رو خواهند شد./



پایان پیام 

  • کد خبر : 311363
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار