خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/11/07 - 15:06
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
سلیمی:

کشورهای منطقه باید از فضای اختلاف و تفرقه دوری کنند

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: کشورهای منطقه باید از این فضای اختلاف و تفرقه دوری کنند تا دیگر شاهد مداخلات بیگانگان نباشیم.

علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، به همگرایی کشورهای منطقه اشاره کرد و گفت: امروزه در شکل‌گیری حوادث منطقه مداخلات بیگانگان را مشاهده می‌کنیم بالاخره آمریکایی‌ها در افغانستان، بحرین، قطر و ... فعال هستند و هر زمانی هم که بخواهند دست به اقدامات مخربی می‌زنند.



نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی افزود: منشا اختلافات میان کشورهای منطقه ایالات متحده است و این‌ها با تفرقه میان کشورهای منطقه به دنبال تامین منافع خود هستند؛ بنابراین باید کشورهای منطقه دست بیگانگان را در منطقه قطع کنند تا دیگر شاهد حوادثی تلخ نباشیم.



وی اظهار کرد: ما می‌توانیم با انسجام پای تجاوزکاران را در منطقه بشکنیم و بدون شک اگر دست و پای این‌ها قطع شود دیگر نمی‌توانند تفرقه انگیزی و حمام خون به راه بیاندازند و قطعا ذلتی را که در منطقه برخی از کشورها باعث و بانی آن هستند را مشاهده نخواهیم کرد.



عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برخی از کشورهای منطقه به سبب کسب امنیت از بیگانگان به نابودی خواهند افتاد لذا ما اگر بخواهیم از دره عمیقی که خارجی‌ها برای منطقه حفر کردند عبور کنیم باید دست به دست هم بدهیم تا دخالت بیگانگان به صفر برسد.



سلیمی عنوان کرد: باید اثبات کنیم که مردم منطقه به هیچ وجه تحت تاثیر مداخلات خارجی‌ها قرار نمی‌گیرند، امروزه تصمیمات اساسی منطقه در لندن و واشنگتن اخذ می‌شود و کشورهای منطقه باید از این فضای اختلاف و تفرقه دوری کنند تا دیگر شاهد مداخلات بیگانگان نباشیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 312852
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار