خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/09/06 - 11:53
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
آصفری در دیدار با سفیر مجارستان در تهران:

کشورهای اروپایی به حمایت از گروهک منافقین پایان دهند

زولتان وارگا هاژونیس سفیر مجارستان در تهران با محمدحسن آصفری رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و مجارستان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، محمدحسن آصفری در ابتدای این دیدار با اشاره به روابط دوستانه دو کشور، گفت: گسترش مناسبات جمهوری اسلامی ایران و مجارستان در عرصه‌های مختلف به نفع دو ملت است و نمایندگان عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و مجارستان از روند افزایش ارتباطات دوستانه فیمابین به ویژه در عرصه پارلمانی حمایت می‌کنند.



رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و مجارستان با تاکید بر ضرورت افزایش همکاری‌های دو کشور در مسائل دوجانبه و منطقه‌ای بوی‍ژه مبارزه با تروریسم، افزود: ایران و مجارستان در دو منطقه مهم و با اهمیت خاورمیانه و شرق اروپا قرار گرفته اند بطوریکه امروزه، امنیت مناطق مذکور به هم وابسته است و همکاری ایران و مجارستان نقش مهمی  در تامین امنیت و برقراری آرامش در این مناطق دارد.



نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ضمن محکوم کردن  آمریکا در اعمال فشار  و تحریم های ظالمانه بر علیه کشورمان، گفت: جمهوری اسلامی ایران درطول بیش از ٤٢ سال تحریم از سوی آمریکا، به توان داخلی خود اتکاء کرده و اکنون هیچ کشوری قادر نیست استقلال و موجودیت ایران را مورد تهدید قرار دهد.



آصفری در ادامه از حضور عناصر وابسته به گروهک منافقین در اروپا و اقدامات آنان علیه امنیت ملّی کشورمان انتقاد کرد و خواستار آن شد که کشورهای اروپایی به حمایت از این گروهک تروریستی پایان دهند.



نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در پایان این دیدار خواستار افزایش تعاملات پارلمانی و  همکاری‌ها و تبادلات اقتصادی، فنی، علمی - دانشگاهی فیمابین تهران - بوداپست شد.



تاکید بر افزایش تعاملات اقتصادی بین ایران و مجارستان



 زولتان وارگا هاژونیس سفیر مجارستان در تهران نیز در همین دیدار گفت: گسترش ارتباط و همکاری میان مجالس مجارستان و ایران با تلاش گروه‌های دوستی پارلمانی، موجب افزایش شناخت متقابل از توانمندی های دو کشور و توسعه و گسترش همکاری‌های فیمابین در عرصه های مختلف می شود.



وی همچنین مبادلات تجاری و اقتصادی بین دو کشور را متناسب سطح توانمندی های دو کشور ندانست و بر همکاری و سرمایه گذاری های مشترک اقتصادی فیمابین تأکید کرد.



 هاژونیس همچنین با اشاره به ماموریت نظامیان مجارستانی در افغانستان، گفت: اولویت ما برقراری ثبات و امنیت در منطقه و مبارزه با گروه های تروریستی و افراطی است و در این خصوص از گسترش رایزنی و همکاری با جمهوری اسلامی ایران استقبال می کنیم.



این دیپلمات اروپایی در بخش دیگری از سخنانش حمایت کشورش از توافق برجام را مورد تاکید قرار داد و افزود: مجارستان از همه طرفهای برجام می خواهد تا با عمل به کلیه تعهداتشان، ضمن فراهم آوردن زمینه اجرای کامل این توافق مهم و بین المللی، مانع از  تداوم اقدامات یکجانبه و تنش زا شوند.



سفیر مجارستان در پایان این دیدار نسبت به افزایش مبادلات اقتصادی و تجاری دو کشور در عرصه های مختلف ابراز امیدواری کرد.



شایان ذکر است در این دیدار ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف آباد، تیران و کرون و عضو گروه دوستی پارلمانی و سیدجواد حسینی کیا نماینده مردم سنقر نیز حضور داشتند و درخصوص راههای توسعه مناسبات فیمابین به بیان نظراتشان پرداختند./



پایان پیام

  • کد خبر : 308856
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم