خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/09/06 - 18:48
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
نادری در دیدار با رییس گروه پارلمانی اسپانیا:

کشورهای اروپایی باید در بیان آرا و مواضع خود استقلال داشته باشند

نماینده مردم تهران در مجلس، گفت: کشورهای اروپایی باید در بیان آرا ومواضع خود استقلال داشته باشند و از آمریکا پیروی نکنند.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت، صبح امروز (شنبه، ۶ آذر ماه) در حاشیه صد و چهل و سومین اجلاسیه بین المجالس جهانی، هیات پارلمانی ایران به ریاست احمد نادری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و رییس شورای اجرایی (IPU ) با خوزه ایگناسیو ایچانیز  سالگادو، رییس گروه پارلمانی اسپانیا در اجلاس (IPU) به همراه دو نماینده دیگر این کشور، دیدار و گفت و گو کرد. 



نادری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نتیجه این دیدار را مثبت ارزیابی کرد و گفت: مباحث مختلفی در خصوص مسائل اقتصادی و سطح روابط دو کشور بیان شد. همچنین در رابطه با لزوم حفظ استقلال کشور های اروپایی از آمریکا و عدم پیروی از آن بحث‌های مختلف و مطلوبی صورت گرفت. 



این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: نمایندگان مجلس اسپانیا نیز معتقد بودند علی رغم احترامی که برای ساختار کشورهای اروپایی قائل اند، خواهان استقلال در مواضع سیاسی خود نیز هستند. 



رییس شورای اجرایی اتحادیه بین المجالس جهانی تصریح کرد: همچنین در خصوص تحریم‌های ظالمانه آمریکا و موضوعاتی که آمریکا علیه ایران مطرح کرده نیز به صورت جدی بحث و گفت و گو کردیم. آن ها نیز معتقد بودند تحریم‌های آمریکا باید برداشته شود. ما نیز تاکید کردیم که علی رغم خروج آمریکا از برجام و عدم پایبندی کشورهای اروپایی به این توافق بین المللی، ما به تعهداتمان پایبند بودیم، اما تداوم این امر در گروی نتیجه بخش بودن مذاکرات وین است. /



پایان پیام.

  • کد خبر : 332096
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار