خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/06/12 - 09:37
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
رضازاده:

کاهش فشار تحریم‌های آمریکا بر ایران و روسیه با همکاری در اوراسیا/ لزوم توسعه و تعمیق روابط تجاری با دنیا

عضو هیات رییسه کمیسیون سیاست خارجی مجلس گفت: گسترش همکاری در اتحادیه اقتصادی اوراسیا می تواند یکی از ابزارهای مهم برای تحقق چندجانبه گرایی باشد.

یعقوب رضازاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با اهمیت عضویت ایران در اتحادیه اقتصادی اوراسیا، گفت: همکاری و تعامل کشورهای تحریمی مانند روسیه و ایران در این اتحادیه می تواند از فشار تهدیدهای کاخ سفید کم کند که یکی از مزیت های خوب عضویت در این اتحادیه محسوب می شود.



نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: همچنین باید اذعان کرد افزایش تعاملات اقتصادی میان کشورهایی مانند قزاقستان، بلاروس، قرقیزستان، ارمنستان و روسیه ابتدا در گرو افزایش سطح روابط سیاسی است؛ بنابراین سیاست خارجی کشورمان در این منطقه نیز دارای نفوذ بیشتری خواهد شد.



وی با اشاره به اینکه امروزه کشورهای زیادی علاقه مند همکاری با اتحادیه اقتصادی اوراسیا هستند که این مهم امتیاز ویژه ای برای توسعه و تعمیق روابط تجاری با دنیا تلقی می شود، ادامه داد: در واقع گسترش همکاری ذیل این مجموعه می تواند یکی از ابزارهای مهم برای تحقق چندجانبه گرایی باشد.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: در این میان باید یادآور شد حذف تدریجی قوانین گمرکی توسط کشورهای این اتحادیه می تواند به افزایش سطح توان صادراتی بازرگانان ایرانی کمک کند.



عضو هیات رییسه کمیسیون سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در واقع تحقق موضوع یاد شده سبب تقویت تولید داخلی و اشتغالزایی می شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 348576
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار