خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/05/03 - 16:57
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
عرب در نشست کارگروه تحلیل و بررسی سیاسی اتاق وضعیت فلسطین؛

کاهش بازدارندگی صهیونیست‌ها در پی استمرار حملات مستقیم یمن/ شاهد ورود به مرحله استراتژیک جدید هستیم

رییس کارگروه تحلیل و بررسی سیاسی اتاق وضعیت فلسطین گفت: استمرار در انجام حملات مستقیم نظامی یمنی ها سبب شد قدرت بازدارندگی صهیونیست ها کاهش یابد و آنها بار دیگر شکست جدیدی را بپذیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نشست کارگروه تحلیل و بررسی سیاسی اتاق وضعیت فلسطین عصر امروز (چهار شنبه 3 مردادماه) با حضور علیرضا عرب رییس کارگروه، تعدادی از اعضاء و کارشناسان فلسطین برگزار شد.

علیرضا عرب در این نشست با اشاره به اقدامات اخیر مقاومت یمن علیه رژیم اشغالگر قدس، گفت: عملیات یمنی ها آنقدر پیچیده بود که سامانه های دفاعی چندلایه صهیونیست‌ها نتوانستند در مقابل پهپادها واکنش نشان دهند لذا مشاهده شد که تلاویو به عنوان قلب این رژیم مورد هدف قرار گرفت.

رییس کارگروه تحلیل و بررسی سیاسی اتاق وضعیت فلسطین در این زمینه، اظهار کرد: به عبارتی این حمله پهپادی رشد و ارتقاء روزافزون توانمندی نظامی مقاومت را بر همگان آشکار ساخت و اثبات کرد که محور مقاومت همواره آماده آشکار کردن ظرفیت های جدید است.

وی افزود: این مهم در حالیست که باید اذعان کرد استمرار در انجام این حملات مستقیم نظامی، سبب شد قدرت بازدارندگی صهیونیست ها نیز کاهش یابد و آنها بار دیگر شکست جدیدی را بپذیرند.

عرب با بیان اینکه این حمله بار دیگر اختلافات و تنش ها میان سیاستمداران صهیونیستی را آشکارتر کرد، ادامه داد: در واقع لاپید که این روزها به عنوان سیاستمدار مخالف کابینه نتانیاهو شناخته می شود، عنوان کرد که این کابینه باید برود زیرا علاوه بر از دست رفتن امنیت در شمال و جنوب سرزمین های اشغالی، قلب تلاویو نیز دیگر از امنیت برخوردار نیست.

رییس کارگروه تحلیل و بررسی سیاسی اتاق وضعیت فلسطین بیان کرد: در این میان نباید فراموش کرد که یمنی ها پس از این عملیات در بیانیه ای عنوان کردند که بانک هدف های متعددی در سرزمین‌های اشغالی دارند و تا توقف کامل تجاوزها و رفع محاصره علیه ملت فلسطین، به عملیات‌های خود ادامه خواهند داد.

وی در این راستا، تصریح کرد: مقامات یمنی تاکید کردند که غافلگیری های بزرگتری در راه است و در این زمینه از ورود به مرحله استراتژیک جدید گفتند که قابل تامل است.

عرب با اشاره به اینکه واکنش محور مقاومت به اقدامات یمنی ها بار دیگر بیانگر انسجام و هماهنگی در میان گروه های مقاومت تا پایان دادن به تجاوزات و جنایات صهیونیست‌ها بود، گفت: بر این اساس باید اذعان کرد که محور مقاومت برای هر سناریویی آماده است.

رییس کارگروه تحلیل و بررسی سیاسی اتاق وضعیت فلسطین خاطرنشان کرد: بدون شک تهدید مستقیم صهیونیست‌ها و انجام عملیات های موثر و هدفمند، سبب افزایش فشار بر این رژیم و حامیان آنها خواهد بود و این همان موضوعی بوده که مقاومت در حال اجرای آن است./

پایان پیام

  • کد خبر : 380988
کلمات کلیدی
محمدجواد یافتیان
خبرنگار

محمدجواد یافتیان

آخرین اخبار