خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/09/11 - 10:03
  • زمان مطالعه : کمتر از یک دقیقه
سرویس : بین الملل
عمویی:

کانادا دسترسی کنسولی ایرانیان مقیم این کشور را فراهم کند

سخنگوس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت:کانادا دسترسی کنسولی ایرانیان مقیم این کشور را برای ثبت احوال چهارگانه به منظور بهره مندی از خدمات کشورشان را فراهم کند.

ابوالفضل عمویی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از عدم راه اندازی دفتر حفاظت منافع ایران در کانادا گفت: با توجه به حضور تعداد زیادی از ایرانیان در کانادا دولت این کشور باید امکانات لازم را برای تامین و تسهیل دسترسی های کنسولی جمهوری اسلامی به اتباع خودش فراهم کند تا بتوانند از طریق ثبت احوال چهارگانه از خدمات برای بهره مندی  کشورشان بهره مند شوند.



سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: دولت کانادا با عدم فراهم کردن دسترسی کنسولی حقوق ایرانیان را تضییع می کند بر این اساس انتظار داریم کانادایی ها با تعامل این موضوع را دنبال کنند.



وی افزود: رویکرد های خصمانه لابی های نزدیک به رژیم صهیونیستی در کشور کانادا نباید مانع دسترسی حقوق اولیه بشری ایرانیان در این کشور شود.



عمویی بیان کرد: متاسفانه عملکرد دولت کانادا در تامین دسترسی کنسولی ایرانیان خوب نبوده و با پیگیری های صورت گرفته انتظار میرود کانادایی ها تعامل مناسبی با کشورمان داشته باشند./



پایان پیام

  • کد خبر : 309186
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار