خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/09/24 - 17:01
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
سلیمی:

چهارچوب مذاکرات هسته‌ای وین جایی برای اعضای شورای همکاری خلیج فارس ندارد

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی اعتقاد دارد شورای همکاری خلیج فارس باید نقش مثبتی در کاهش تنش و ایجاد اعتماد ایفا کنند، نه اینکه بر بی اعتمادی ها دامن بزنند.

علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در واکنش به بیانیه پایانی اجلاس سران شورای همکاری خلیج فارس در خصوص ایران، گفت: تهران همواره بر رعایت حسن همجواری تاکید داشته لذا صدور چنین بیانه ای بر خلاف این اصل منشور سازمان ملل  و توجه به مسائل همسایگی است.



نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شورای همکاری خلیج فارس باید نقش مثبتی در کاهش تنش و ایجاد اعتماد ایفا کنند، نه اینکه بر بی اعتمادی ها دامن بزنند، اظهار کرد: بدون شک کشورهای عضو این شورا به خوبی می دانند وضعیت کنونی منطقه دستاورد اعتماد به قدرت های فرامنطقه ای است؛ این شورا پاسخ دهد حمایت برخی کشورها از تروریست های داعشی عامل بی ثباتی و ناامنی است یا مقاومت  و مقابله جمهوری اسلامی ایران با تروریست ها و خشکاندن ریشه آنها در منطقه؟.



وی با بیان اینکه برخی از کشورهای این شورا به یمن حمله کرده و سبب افزایش ناامنی در منطقه شده شده اند، ادامه داد: بر این اساس چطور شورای مذکور بی دلیل و مدرک، حمایت کشورمان از حملات انصار الله یمن را مطرح و ادامه این حملات را تهدیدی برای امنیت منطقه‌ای می داند؟.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به درخواست مشارکت کشورهای عضو شورای همکاری برای حضور در هر مذاکراتی درباره جمهوری اسلامی، افزود: موضوع مذاکرات هسته ای صرفا مربوط به چند کشور است که در تفاهم نامه برجام حضور دارند از این رو هیچ کشوری نمی تواند در آن دخالت داشته باشد.



عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: شورای همکاری خلیج فارس از دیدگاه و دسیسه کاخ سفید و تل‌اویو دوری کند تا شاهد بازگشت صلح میان همسایگان منطقه ای باشیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 333769
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار