خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/06/29 - 16:38
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
رضازاده:

پیگیری گروه دوستی پارلمانی ایران و ترکیه برای بازگشایی بازارچه‌های مرزی/ ضرورت افزایش فعالیت تجاری دو کشور

عضو هیأت رئیسه کمیسیون سیاست خارجی مجلس از پیگیری گروه دوستی پارلمانی ایران و ترکیه برای بازگشایی بازارچه های مرزی و رایزنی برای افزایش فعالیت تجاری دو کشور خبر داد.

یعقوب رضازاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص محورهای سفر گروه دوستی پارلمانی ایران و ترکیه به استان وان این کشور، گفت: حضور در نمایشگاه منطقه ای استان وان، بررسی وضعیت و فعالیت تردد مسافران دو کشور و همچنین بررسی بازگشایی بازارچه های مرزی کوزه‌رش و گلینجک از جمله دستورکارهای این سفر بود.



نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مطابق دعوت رییس مجمع دوستی ایران و ترکیه و رییس نمایندگان استان و والی وان این سفر انجام شد، اظهار کرد: بر این اساس رایزنی برای افزایش فعالیت تجاری و اقتصادی میان دو کشور و همکاری مشترک برای حضور در نمایشگاه های بین المللی نیز از دیگر مواردی بود که در این سفر پیگیری شد.











هیات پارلمانی ایران در ترکیه


وی با اشاره به اینکه در این سفر سه روزه ملاقات های مختلفی با نمایندگان استان و والی وان، نمایندگان اتاق بازرگانی وان و دیگر مسئولان ترکیه انجام شد، ادامه داد: مقرر شد در صورت تحقق سفر گروه دوستی پارلمانی به ترکیه در آینده ای نزدیک، موضوعات یاد شده مجددا مورد پیگیری قرار بگیرد.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: همچنین از نمایندگان استان وان برای سفر به خوی و سلماس دعوت شد تا در آینده به کشورمان سفر کنند و موضوعات مورد بحث مورد بررسی قرار بگیرد.











هیات پارلمانی ایران در ترکیه


عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید یادآور شد نجف زاده، رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و ترکیه نیز در این سفر بر آغاز فعالیت جدی در گمرک رازی و گوربولاغ و بازگشایی بازارچه های مرزی کوزه رش و خوی تاکید کرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 327528
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار