خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/12/09 - 18:42
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
مالکی:

پیوند تاریخی میان ایران و مصر مولفه خوبی برای ارتقاء مناسبات دوجانبه است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: پیوندهای فرهنگی و تاریخی میان تهران و قاهره مولفه های خوبی برای ارتقاء سطح مناسبات دوجانبه بشمار می رود.

فداحسین مالکی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درباره میانجی‌گری عراق نسبت به روابط ایران با کشورهای عربی و استقبال رییس سیاست خارجی کشورمان از احیاء روابط دوجانبه با مصر، گفت: تهران و قاهره دارای تاریخچه و تمدن قوی هستند که بیانگر پیوندهای فرهنگی و تاریخی است.



نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در این زمینه، اظهار کرد: مصر طی سالیان اخیر شاهد تحولات و فرازونشیب های زیادی شده لذا اکنون می تواند برای برون رفت از مشکلات از ظرفیت ها و توانمندی های مختلف کشورمان استفاده کند.



وی با اشاره به اینکه مصر در شرایط کنونی هنوز نتوانسته به جایگاه گذشته بازگردد و در معادلات منطقه ای تاثیرگذار باشد، ادامه داد: این مهم در حالیست که  نزدیکی میان دو کشور می تواند به تحقق خواسته های جامعه اسلامی کمک کند و سبب ناامیدی در کشورهای غربی که بدنبال تنش آفرینی میان کشورهای اسلامی هستند، شود.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: سیاست خارجی جمهوری اسلامی مبتنی بر توسعه روابط با همه کشورهای دنیا است و این امر در حالیست که پیوندهای فرهنگی و تاریخی یاد شده میان تهران و قاهره مولفه های خوبی برای ارتقاء سطح مناسبات دوجانبه بشمار می رود.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امیدواریم هر چه زودتر شاهد احیاء روابط دوجانبه با مصر باشیم./



خبرنگار: محمد عکاف



پایان پیام

  • کد خبر : 358044
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم