خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/12/20 - 14:42
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
عبداللهی در کارگروه ادبیات و هنر مقاومت اتاق وضعیت فلسطین‌ مطرح کرد؛

پیش بینی جایزه ادبی ویژه مداحان برای نخستین بار در کشور/ جامعه ادبی در انتقال فرهنگ مقاومت به نسل آینده نقش پر رنگی دارد

رییس کارگروه ادبیات و هنر مقاومت اتاق وضعیت فلسطین از پیش بینی جایزه ویژه مداحان مولف برای نخستین بار در کشور خبر داد و گفت: نقش جامعه ادبی در انتقال فرهنگ مقاومت به نسل آینده پررنگ است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نشست کارگروه ادبیات و هنر مقاومت اتاق وضعیت فلسطین ظهر امروز (یکشنبه ۲۰ اسفندماه) با حضور اعضای کارگروه و جمعی از اهالی قلم و شعراء برگزار شد.

محمدمهدی عبداللهی، رییس کارگروه ادبیات و هنر مقاومت اتاق وضعیت فلسطین در این نشست با اشاره به اینکه شعر و ادبیات ابزار قدرتمندی برای ثبت وقایع تاریخی محسوب می‌شوند، گفت: بر این اساس پس از عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر، تلاش شد با مشارکت جمعی از اهالی ذوق و ادبیات به حماسه یاد شده بپردازیم.

وی با اشاره به اینکه زبان و ادبیات فارسی همواره نقش خود را برهه‌های تاریخی ایفا کرده است، افزود: دوران کنونی نیز یکی از مهمترین عرصه های تاریخی تلقی می‌شود از این باید با برنامه‌ریزی دقیق به تبیین ارزش ها و آرمان های متعالی طوفان الاقصی پرداخته شود.

عبداللهی با بیان اینکه جامعه ادبی در این ایام از نقش مکمل و ویژه مداحان غافل نشد، اظهار کرد: بر این اساس جایزه ویژه مداحان مولف برای نخستین بار در کشور پیش بینی شده تا دامنه تولید محتوا و ارائه آن به افکار عمومی گسترش یابد.

رییس کارگروه ادبیات و هنر مقاومت اتاق وضعیت فلسطین در ادامه بر اهمیت انتقال فرهنگ و مفاهیم مقاومت خصوصا عملیات طوفان الاقصی به نسل های آینده تاکید کرد و ادامه داد: خوشبختانه توانستیم در این زمینه شب شعر ویژه نوجوانان و کودکان را با همکاری دست‌اندرکاران حوزه ادبی کشور برگزار کنیم که در رابطه با انتقال فرهنگ مقاومت به نسل آینده اثرگذار محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: در این میان کارگروه تلاش کرده از جامعه هدف نخبگانی در دانشگاه ها نیز بی بهره نماند از این رو با همکاری و مشارکت دانشگاه ها و مراکز علمی مختلف در کشور، فراخوان هایی برای جذب علاقه مندان به فعالیت در حوزه فلسطین ارائه شده و مود استقبال عمومی قرار گرفته است.

رییس کارگروه ادبیات و هنر مقاومت اتاق وضعیت فلسطین با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سی و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در این ایام برگزاری می‌شود، کارگروه آمادگی دارد با همکاری جامعه ادبی کشور، در حاشیه برگزاری این نمایشگاه شب شعر و نشست های تخصصی نقد و بررسی ادبی برگزار کند تا به ترویج و توسعه فرهنگ مقاومت کمک کند‌.

همچنین، اعضای کارگروه ادبیات و هنر مقاومت اتاق وضعیت فلسطین نیز در این نشست به زمینه های فعالیت در سی و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با محوریت فلسطین پرداختند و پیشنهاداتی را در راستای ارتقای سطح کیفی اقدامات کارگروه مطرح کردند./

پایان پیام

  • کد خبر : 376375
کلمات کلیدی
محمدجواد یافتیان
خبرنگار

محمدجواد یافتیان

آخرین اخبار