خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/05/24 - 18:56
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
شافعی در دیدار با سفیر هند در کشورمان:

پروژه کریدور شمال- جنوب هر چه زودتر تکمیل شود / تاثیر تعامل پارلمانی بر تکمیل آن

مدیرکل بین‌الملل مجلس شورای اسلامی بندر چابهار و پروژه کریدور شمال- جنوب را مهمترین همکاری های مشترک دو کشور دانست و خواستار همکاری های بیشتر پارلمان ها در جهت تکمیل و بهره برداری آنها شد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، کاظم شافعی مدیرکل بین‌الملل مجلس شورای اسلامی امروز (چهارشنبه 24 مرداد 1403) با «رودرا گائوراو شرست» سفیر هند در تهران دیدار و گفت‌وگو کرد.

شافعی در ابتدای این دیدار ضمن تشکر و قدردانی از پیام های تسلیت مقامات هندی و اعلام یک روز عزای عمومی در این کشور درپی شهادت رئیس جمهور و همراهان ایشان از حضور نماینده دولت هند در مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران نیز  تقدیر و تشکر بعمل آورد.

وی در ادامه با تبریک شروع بکار مجلس جدید هند همکاری‌های پارلمانی میان دو کشور را حائز اهمیت توصیف کرد و ابراز امیدواری کرد ضمن شکل گیری گروه های دوستی پارلمانی، مجلس شورای اسلامی این آمادگی را دارد هرگونه کمکی برای توسعه روابط ایران و هند ارائه دهد

مدیرکل بین‌الملل مجلس شورای اسلامی بندر چابهار و پروژه کریدور شمال- جنوب را مهمترین همکاری های مشترک دو کشور دانست و خواستار همکاری های بیشتر پارلمان ها در جهت تکمیل و بهره برداری آنها شد.

شافعی در پایان این دیدار از رئیس لوک سابها هند جهت سفر به جمهوری اسلامی ایران دعوت بعمل آورد و ابراز امیدواری کرد این سفر بعد از مدت طولانی که از آخرین دیدار روسای مجالس دو کشور گذشته است انجام پذیرد.

رودراو گائوراو شرست سفیر هند در تهران نیز در ابتدای این دیدار، برگزاری موفقیت آمیز دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت و آن را نشانه ثبات نظام سیاسی و مردم‌سالاری حکومت ایران دانست.

وی در ادامه گفت: بندر چابهار پروژه‌ای است که بخاطر مزیت ترانزیتی آن و در دسترس قرار گرفتن آسیای میانه و افغانستان، برای هند از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

سفیر هند ادامه داد: به دنبال آن هستیم تا با تعامل هرچه بیشتر با مجلس شورای اسلامی موانع این پروژه را برطرف کنیم.

سفیر هند در پایان این دیدار با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه گفت: هند در این مسئله صرفاً یک نظاره کننده غیر فعال نیست و تحت تاثیر این ظلم و جنایات، اقدامات دیپلماتیکی را در جهت پایان دادن به آن داشته است./

پایان پیام

  • کد خبر : 382251
کلمات کلیدی
سجاد مقدم
خبرنگار

سجاد مقدم

آخرین اخبار