خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/01/12 - 11:27
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
سلیمی با اشاره به ابتکار صلح رییس شورای عالی یمن؛

پایان دادن به جنگ یمن از سوی ائتلاف متجاوز عربی ضرورت دارد

نماینده مردم سمیرم در مجلس گفت: ابتکار صلح رییس شورای عالی یمن نشان دهنده حسن نیت برای پایان دادن به جنگ یمن است و در این راستا ائتلاف متجاوز عربی باید این سرزمین را ترک کند.

اصغر سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با استقبال ایران از ابتکار صلح رییس شورای عالی یمن، گفت: یمنی ها دارای شجاعت بوده و همواره تلاش کرده اند قاطعیت خود برای پایان دادن به جنگ را دارند.



نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تحولات اخیر در منطقه نشان می دهد موازنه قدرت تغییر کرده است، اظهارکرد: در واقع امروزه شاهد فرود آمدن موشک ها و همچنین حمله پهپادی یمنی ها به خاک ائتلاف عربی هستیم که بیانگر شکست نظامی متجاوزان است.



وی با اشاره به اینکه ائتلاف عربی باید هر چه سریع تر به محاصره یمن پایان دهد، ادامه داد: در واقع امروزه شاهد بروز فاجعه انسانی در یمن هستیم و این مهم در حالیست که کشورهای تجاوزگر باید به حملات ضدبشری خود پایان دهند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به آتش بس صورت گرفته در یمن، افزود: بدون شک پیشنهاد توقف کامل درگیری ها و جنگ برای همیشه، نیازمند تصمیم گیری از سوی ائتلاف عربی است زیرا ابتکار صلح رییس شورای عالی یمن نشان دهنده حسن نیت است.



عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید اذعان کرد برگزاری گفتگوهای سیاسی راهکار برون رفت از مسئله یمن است و در این راستا هیچ کشوری حق دخالت در امور داخلی یمن را ندارد زیرا مردم این کشور باید سرنوشت خود را تعیین کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 339335
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار