خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/08/23 - 10:54
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
مالکی با اشاره به اقدام ضدایرانی مجلس نمایندگان آمریکا:

وضع مجدد تحریم مبادلات تسلیحاتی با ایران بر خلاف مفاد برجام است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس اعتقاد دارد مجلس نمایندگان آمریکا باید بداند ایران دارای توانمندی نظامی و دفاعی بومی است و در این خصوص نمی توانند با مانع تراشی کشورمان را تضعیف کنند.

فداحسین مالکی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص اهداف پشت پرده طرح مجلس نمایندگان آمریکا برای تحریم مبادلات تسلیحاتی با ایران، گفت: کاخ سفید با اقدامات ضدایرانی خودش همواره نشان داده هیچگاه قابل اعتماد نیست.



نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع رفع تحریم های تسلیحاتی ذیل برجام صورت گرفت و بر سر آن توافق صورت گرفت اما اقدام مجلس نمایندگان آمریکا نشان می دهد مستکبران در پشت پرده دسیسه های دیگری برای کشورمان پیش بینی کرده اند.



وی ادامه داد: نباید فراموش کرد که آمریکایی ها در سال گذشته یکبار دیگر نیز تلاش کرد از طریق سازمان ملل و طی قطعنامه‌ای موجب جلوگیری از انقضای این محدودیت‌های تسلیحاتی شوند اما با مخالفت چین و روسیه این مهم رد شد و تیر سیاستمداران کاخ سفید به سنگ خورد.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: در واقع آمریکایی ها با خروج از برجام نمی توانند نسبت به مفاد این توافقنامه اظهارنظر و اعمال نظر کنند از این رو ابتدا تلاش کردند از طریق مجامع بین المللی اقدام کنند که این مهم حقق نشد و اکنون به سمت وضع تحریم های یکجانبه روی آورده اند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مجلس نمایندگان آمریکا باید بداند جمهوری اسلامی ایران دارای توانمندی نظامی و دفاعی بومی است و در این خصوص نمی توانند با مانع تراشی کشورمان را تضعیف کنند./



پایان پیام

  • کد خبر : 331155
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار