خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/03/12 - 13:38
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : بین الملل
/اجلاس بین المللی «غزه، مظلوم مقاوم»/

وزیر فرهنگ لبنان: امام خمینی دفاع از حق و عدالت را یک تعهد ایمانی و دینی به شمار می‌آورد

وزیر فرهنگ لبنان در اجلاس بین المللی «غزه، مظلوم مقاوم»، گفت: قهرمانان غزه به مبارزات خود ادامه داده و در برابر ارتش این رژیم تا دندان مسلح ایستاده و ضربات مهلکی بر آنان وارد کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، محمد وسام المرتضی وزیر فرهنگ لبنان طی سخنانی در اجلاس بین المللی «غزه، مظلوم مقاوم» ضمن تسلیت شهدای خدمت جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: در نهایت جمهوری اسلامی ایران این حادثه دردناک را پشت سر خواهد گذاشت و پیروز خواهد بود.

وی یادآور شد: امام (ره) فرموده‌اند باید در برابر رژیم اشغالگر غاصب بایستیم تا این که حق و عدالت در کل جهان پیروز شود، این موضع امام(ره) اعتقادی نبود بلکه امام راحل طرح منطقه‌ای و جهانی ارائه داد. امام راحل دفاع از حق و عدالت را یک تعهد ایمانی و دینی به شمار می‌آورد. در واقع برای دفاع از همه مظلومین و محرومین جهان در هر کجای دنیا پرچم عدالت را برافراشتند.

این مقام لبنانی همچنین بیان کرد: امام(ره) خواستار همبستگی تمام گروه‌ها و مسلمانان جهان بودند که کشورهای عربی و اسلامی همه باید متحد شوند. امروزه مبارزان فلسطینی در جای جای سرزمین فلسطین در غزه و رفح ضربات سنگینی بر پیکر رژیم صهیونیستی و ارتش آن وارد می کنند، همه این ها به برکت افکار امام راحل بوده که برخاسته از اعتقادات اسلامی است،  در واقع این مساله فلسطین در قلب امام راحل جای داشت و تمام تمرکز خود بر آزادی فلسطین و اسلام از زیر سلطه اشغالگر بود.

وی ادامه داد: ملت فلسطین باید به طور قاطع مبارزات خود را ادامه دهند تا این که به پیروزی برسند و سرزمین خودشان را آزاد کنند. قهرمانان غزه به مبارزات خودشان ادامه می‌دهند و در برابر این ارتش تا دندان مسلح ایستاده‌اند و ضربات مهلکی بر پیکر ارتش این رژیم وارد می‌کنند.

وزیر فرهنگ لبنان در ادامه اظهار کرد: برای همه دنیا این خونریزی‌ها و جنگ نابرابری که در کل سرزمین فلسطین جریان دارد، آشکار شده است و کشورهای دنیا اکنون بیدار شده و موضع‌گیری‌های شرافتمندانه در مورد فلسطین اتخاذ کرده‌اند. ان شاءالله مبارزات کنونی منجر به ریشه‌کنی این رژیم و آزادی فلسطین شود.

وی همچنین گفت: در لبنان طرح مقاومت فرهنگی در برابر دشمن صهیونیستی را آغاز کردیم، مردم لبنان متقاعد شده که باید برای مقابله با دشمن صهیونیستی که هر روز بر تجاوزگری‌های خود در شهرهای لبنان ادامه می دهد، متحد شوند، ان شاءالله مبارزات ملت جنوب لبنان به پیروزی خواهد انجامید و فلسطین را با پیروی از رهنمودهای امام (ره) آزاد خواهیم کرد.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران: رژیم صهیونیستی در بن‌بست قرار گرفته است

به گزارش خانه ملت، «ناصر ابوشریف» نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران نیز در  این اجلاس (شنبه) و طی گفت: غرب بزرگترین حامی رژیم صهیونیستی است و جمهوری اسلامی ایران آشکارا در تمام عرصه‌ها از مردم مظلوم فلسطین جهت استیفای حقوق‌شان دفاع کرده است.

وی با بیان این که در حال حاضر رژیم صهیونیستی در بن‌بست قرار گرفته است، گفت: این رژیم چه در جریان این جنگ، تسلیم شود و چه با جریان مقاومت بجنگد در تمام سطوح بازنده است.

ابوشریف با اشاره به حمایت جمهوری اسلامی از جریان مقاومت و با تاکید بر این‌که امروز یکی از حامیان اصلی جریان مقاومت در منطقه، جمهوری اسلامی ایران است، گفت: یکی از اصول مهم انقلاب اسلامی ایران، حمایت از فلسطین و مظلومان بوده است.

وی با اشاره به حمایت افکار عمومی جهان از مردم غزه گفت: امروز رژیم صهیونیستی در نزد افکار عمومی دنیا حتی در غرب به یک رژیم منفور تبدیل شده است./

پایان پیام 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • کد خبر : 379182
کلمات کلیدی
صادق حسینی توسل
خبرنگار

صادق حسینی توسل

آخرین اخبار