خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/11/11 - 13:26
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
نوش آبادی:

وزارت امور خارجه درصدد ایجاد پیوند میان بخش خصوصی ایران و آمریکای لاتین باشد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد وزارت امور خارجه کشورمان باید زمینه افزایش تعامل بخش خصوصی و اتاق های بازرگانی ایران با کشورهای آمریکای لاتین را فراهم کند.

حسین نوش آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص تأکید وزیر امور خارجه کشورمان بر توسعه همکاری با کشورهای آمریکای لاتین، گفت: کشورهای آمریکای جنوبی یا آمریکای لاتین سالها تحت سلطه کشورهای اروپایی و ایالات متحده بودند لذا زخم کهنه تاریخی از استکبار و سلطه جهانی دارند.



نماینده مردم ورامین ، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مردم این کشورها نیز دارای دیدگاه و ضدامپریالیستی و سرمایه داری هستند، اظهار کرد: بنابراین جمهوری اسلامی ایران می تواند با افزایش سطح تعاملات با این کشورها در موضوعات جهانی و بین المللی اجماع ایجاد کند.



وی با بیان اینکه تعاملات سیاسی میان تهران و کشورهای آمریکای لاتین امری غیرقابل چشم پوشی است اما نباید در این سطح متوقف شود، ادامه داد: در واقع این کشورها دارای ظرفیت های خوبی در حوزه اقتصادی و تجاری هستند؛ دولت خصوصا وزارت امور خارجه کشورمان باید زمینه افزایش تعامل بخش خصوصی و اتاق های بازرگانی ایران با کشورهای آمریکای لاتین را فراهم کنند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: در واقع رفت و آمدهای صرف سیاسی امور را خوب پیش نمی برد اما با ایجاد و تقویت پیوند میان بازرگانان و تجار بخش خصوصی روابط میان کشورها نیز تقویت می شود.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ظرفیت صنایع این کشورها نیز می تواند بستر خوبی برای تعامل با جمهوری اسلامی باشد، خاطرنشان کرد: بدون شک ارتباط مداوم و مستمر با آمریکای لاتین می تواند به توسعه و تعمیق روابط و همکاری‌های دوجانبه با این کشورها کمک کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 336662
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار